Gå til innhold

Har dere mye kredittkortgjeld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 5000; i gjeld på master`n.....og det vokser stadig......synes det er vanskelig å få lønna til å vare hele måneden! Noen flere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting, kunne ikke falle meg inn å skaffe meg et sånt kort heller, når man først har havnet bakpå er det nesten umulig å få hodet over vannet igjen. Ikke noe greit å leve på forskudd!

Skrevet

hear, hear.

Men dere som HAR kredittkort, da?

HI

Skrevet

Jeg pleier forresten å bruke skattepengene til å betale ned gjelda hvert år, så jeg blir alltid kvitt gjelda igjen. Men så, i August, begynner jeg forfra. STuuupid, I know :)

HI

Skrevet

ingenting. har kreditkort, men bruker den ikke bortsett nødtilfelle. skyhøye renter.

Skrevet

Har 17000 på ge capital lån, hadde oppi 40000 en periode, men har klart å betale ned en del nå.... Skal aldri mer ha noe sånt, er jo så høy rente, at det tar jo en evighet å betale ned på.....Men men... Tok det opp da jeg var i en trang periode økonomisk, og så ingen annen mulighet, men selvfølgeli var det andre muligheter, jeg tok bar letteste vei ut... Men har lært nå, aldri mer......

Skrevet

200kr på mastercarden....fordi jeg hadde glemt bankortet i lomma på en annen jakke, men den skal betales i dag, fylte disel i går.

Å handle på "krita" er vannvidd med de rentene, da bør man se på andre løsninger, kansje jobbe litt overtid, ta en liten ekstrajobb, kutt i forbruk, sette opp budsjett osv.

Skrevet

Bruker kreditkort når jeg handler på nett ettersom det er mye tryggeren enn bakkort som gir tilgang rett på kontoen, Men jeg har aldri hatt kredittkortgjeld. Når regningen fra kredittkortet kommer betaler jeg den med en gang slik at jeg ikke får renter. Rentene er jo helt horrible på slike kort.

Skrevet

Ja her var det jo mange flinke folk.....

Noen som IKKE er så flinke?

HI

Skrevet

Jeg har 3500 kr denne mnd. Hadde 4000 kr forrige mnd. Lønna mi strekker heller ikke til. Kjipt å må bruke mastercardet, men jeg vet ikke hva jeg hadde gjort uten det.

Skrevet

Jeg HADDE utrolig mye kredittkortgjeld inntil et halvt år siden. Hele 100 000 kr, da sa kjæresten min at nok var nok og tvang meg til å ta kontakt med banken. Jeg bakte det inn i boliglånet mitt. Har fått utrolig mye bedre økonomi etter det...

Jeg hadde også et problem med at lønna ikke strakk til, sikkert ikke rart siden jeg betalte 3000 kr i måneden på et kredittkort...

Vil anbefale deg å leve svært sparsommelig et par måneder og kvitte deg med elendigheta mens du fortsatt kan. Plutselig har gjelden økt til et umenneskelig nivå, og da er det gjort..

Skrevet

Jupp, har vel ca 45 000 kr... Betaler ned hver mnd, skal nok få det unna, og da skal det ikke skje igjen:) Har litt drittgjeld, men ila de neste 3 årene skal det bort og så må vi refinansiere huslånet og da blir det vel bra tenker jeg:)

Skrevet

Ikke noe, har ikke kredittort.

Snakker heller med banken hvis jeg er blakk :)

Skrevet

Ikke har jeg kredittkort og aldri skal jeg ha det heller.

Bruker bare penger jeg har!!

Skrevet

Jeg har 4000 og sambo har 17000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...