Gå til innhold

syyyyyte-innlegg!!!! langt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Unnskyld men MÅ bare få ut litt aggresjon og fortvilelse...

Det hele begynte for 2 uker siden, da begynte jeg å klø noe forferdelig på strekkmerkene jeg hr fått på magen min. gikk på apoteket, fikk strekkmerkekrem og Eurax. Eurax`en funket ikke.

en uke senere (altså forrige tirsdag) fikk jeg pittesmå røde prikker øverst på magen, guuuud så det klødde. Eurax funket jo ikke, så var med legen, som da anbefalte Zyrtec, prøvde dette i noen dager men null reasksjon der heller...

om nettene fikk jeg bare sove 5 minutter her og 10 minutter der, men ikke mer, og nettene bestd i å KLØ meg.

Nå, en uke senere, har det forverret seg. utslettet mitt, som forøvrig bare var på mgen, har nå spredd seg til hele kroppen min, unntatt underlivet. det klør og klør og klør. til og med prestert å klø meg med biffkniv.. INGENTING som hjelper. på søndag ringte jeg da ut til legevakta for å spørre om jeg kunne ta 2 Zyrtec for dag, en morgen og en kveld, fikk da beskjed om å komme dit, noe jeg da gjorde.

ble sendt til føde avd. pga sukker og protein i urin og forhøyet BT. de ville teste meg for svangerskapsdiabetes. så da satt jeg der da i 4 timer. og heldigvis var det ikke diabetes, men de kunne heller ikke finne noen grunn til kløen. så jeg fikk beskjed om å komme tilbake morgen etter for fler prøver. noe jeg da gjorde..

Tok prøvene, var der i 2 timer,.

Da hadde det altså gått nesten en uke uten søvn, og for hver lege/sykepleier som gikk forbi (og det var ikke få, i og med at det var et sykehus) så gråt jeg. ville så gjerne ha slutt på kløniga, og SOOOVE. ikke klarte jeg å kontrollere tårene og gråten heller:S

Kom så hjem fra sykehuset, fikk da høy feber, vondt i hele kroppen og klarte endelig å sove en halvtime i strekk uten å våkne. himmelriket.. men fortsatt megatrøtt..

Natt til onsdag klarte jeg å sove nesten 3 timer i strekk uten forstyrrelser.

kløen har ikke gitt seg. men spredd seg desto mer, så da ringte jeg jm som jeg hadde på sykehuset på søndagen. hun var fortvilet på mine vegne, (fikk også polaramin på søndagen, til hjelp for søvn og kløe, men hjalp heller ikke) i dag sa hun at jeg kunne prøve hydrokortison, jeg fikk svigers til å kjøpe til meg sammens med mer hvitvask. nejda en tube oppbrukt på 4 timer.

jm fortalte også at hvis den ikke hjalp så skulle jeg ta kontakt igjen, jeg skulle få gå til hudspesialist, men hvis ikke de kunne hjelpe så skulle vi diskutere en tidligere start på fødsel.

Så her sitter jeg. trøtt som en annen statue, sårbar og griner av alt. og klør meg halvt i hjæl!

i morgen skal jeg ringe jm igjen. å få time med spesialist, det må skje fooort, hvis ikke må de nok legge meg inn på psyk.

men nå skal jeg PRØØØØØVE å sove igjen. hvis ikke setter jeg meg utfor en butikk i morgen å spør om noen kan klø meg, haha..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff og huff!! vet ikka hva annet jeg kan si. etmareritt uten like? jeg skal visst ikke syte meg noe mer,stakkar deg. det må jeg si.. jeg har carpal tunnell syndrom og verker ekstremt om nettene men sover jo... nok til å bli så og si utvilt. føler virkelig med deg!!!!!! lykke til

Skrevet

ja nej det skal visst ikke være lett å vær kvinne i dette livet:p takk ichristin:) huff vi skal klare dette:)

Skrevet

Hei :-)

Jeg hadde det også sånn for tre uker siden. r nå i uke 30.

Legen målte lever verdier, har du målt det ?

Håper du blir bedre for det er pyton å ikke få sove skikkelig når man i tillegg er gravid.

Klem te deg :-) P.S. Du syter ikke :-)

Skrevet

Hei:) ja ar målt lever og gallesyre. men var normale... så det. men har fått sterk sovemedisin nå. så håper på hvertfall en god natts søvn før det braker løs igjen. jm sa også at hvis det ikke hadde gitt seg, og hudspesialistene ikke ga seg så blir jeg mest sannsynlig igangsatt den 16:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...