Gå til innhold

Trenger hjelp til matbudsjettering på pc for å spare penger .....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt inspirert over disse spareinnleggene og tok meg endelig sammen og skriver ukesmenyer og handler dermed bare en gang i uka.

Problemet mitt er at vi bor ikke så langt unna Sverige så vi drar der for å handle kjøtt som vi sparer veldig mye penger på og nå tørrvarer.

Men så har jeg faktisk begynt å kikke på reklamene og handle tilbud, men da kjøper jeg litt ekstra for senere middager.

Så bare ved å storhandle i Sverige eller på tilbud så har jeg gått over ukens eller månedens budsjett - men det vil jo svare seg i lengden.

Bare etter en uke nå så trenger jeg bare handle grønnsaker, melk og pålegg etc...så jeg ser at jeg har mye å spare på her. Men jeg vil se det i kroner.

Vi setter av fast 5000 kr på matkortet i måneden.

Finnes det et program hvor jeg kan plotte inn summen jeg har brukt på diverse matvarer som vil regne ut etter hver måned hvor mye jeg egentlig har spart ?

Jeg kan kjøpe 10 kg kjøtt + masse andre tørrvarer for opptil 2500 kr i sverige og da ha nok kjøtt for et par måneder.

Utregninger og matte er heeelt fjernt for meg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da må du bare finne ut hvor mye det hadde kostet til full pris i norge, sette opp ei liste på xl og trekke fra det det koter i sverige.

hvor mange er dere?

vi er fem og regnet ut at vi brukte 4500

ved å lage middagsliste

Skrevet

Hehehe...vi er bare 2 voksne og en 2 åring.

Vi har aldri tenkt på penger når vi handlet mat flere ganger i uka og spesial mat hver lørdag.

Har samlet på kvitteringer for å se hvor mye det koster oss i måneden med det vi har kjøpt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...