Chiquita Bananas Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Har blitt inspirert over disse spareinnleggene og tok meg endelig sammen og skriver ukesmenyer og handler dermed bare en gang i uka. Problemet mitt er at vi bor ikke så langt unna Sverige så vi drar der for å handle kjøtt som vi sparer veldig mye penger på og nå tørrvarer. Men så har jeg faktisk begynt å kikke på reklamene og handle tilbud, men da kjøper jeg litt ekstra for senere middager. Så bare ved å storhandle i Sverige eller på tilbud så har jeg gått over ukens eller månedens budsjett - men det vil jo svare seg i lengden. Bare etter en uke nå så trenger jeg bare handle grønnsaker, melk og pålegg etc...så jeg ser at jeg har mye å spare på her. Men jeg vil se det i kroner. Vi setter av fast 5000 kr på matkortet i måneden. Finnes det et program hvor jeg kan plotte inn summen jeg har brukt på diverse matvarer som vil regne ut etter hver måned hvor mye jeg egentlig har spart ? Jeg kan kjøpe 10 kg kjøtt + masse andre tørrvarer for opptil 2500 kr i sverige og da ha nok kjøtt for et par måneder. Utregninger og matte er heeelt fjernt for meg.....
mammamammamammamor Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 da må du bare finne ut hvor mye det hadde kostet til full pris i norge, sette opp ei liste på xl og trekke fra det det koter i sverige. hvor mange er dere? vi er fem og regnet ut at vi brukte 4500 ved å lage middagsliste
Chiquita Bananas Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. februar 2009 Hehehe...vi er bare 2 voksne og en 2 åring. Vi har aldri tenkt på penger når vi handlet mat flere ganger i uka og spesial mat hver lørdag. Har samlet på kvitteringer for å se hvor mye det koster oss i måneden med det vi har kjøpt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå