Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Det skal mye til for å få meg forbanna, men denne gangen tar hu kaka! Jeg prøver å bli gravid via inseminasjon, og har derfor måttet gå til legen for å ta en del prøver o.l. på forhånd. På det legesenteret jobber min stemor et pr dager i uka, men hun jobber ikke for min lege og det er et stort senter med mange leger, så jeg regnet med at hu ikke skulle få greie på dette. Men jeg nevnte det likevel for min lege og han minte meg på at samme hva hu skulle snuble over så har hun taushetsplikt. Men fy faen så feil han tok gitt, for det dumme neket som har jobbet i helsevesenet i over 20 år klarte ikke å holde kjeft! Hun har tydeligvis fått lest prøvesvarene mine og trodd at jeg allerede er gravid, siden det var de vanlige testene en tar når en er hos legen for å bekrefte graviditeten. Og når jeg snakket med faren min noen dager etter og klaga litt på veldig vond mensen, fikk han helt sjokk. Han klarte å ikke forsnakke seg helt, men han var tydelig stressa og har ringt meg hver kveld etterpå for å høre åssen det går med meg. Så de tror vel at jeg har hatt en SA regner jeg med. Dumme kjerring! Og jeg vil ikke fortelle de at jeg prøver med ins. eller noe annet, så de kan gå å syns synd på meg noen mnd til!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Gud så sinna jeg hadde blitt!!!! Men din stemor burde jammen meg vite bedre enn og fortelle det til din far. Hun har da taushetsplikt og det betyr at hun ikke har lov til og fortelle det til noen, ikke en gang din far..herrigud for ei dum kjerring!!! Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt det opp med din lege...hun fortjener og få seg en reall smekk.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Jeg hadde ringt til stemora mi å trua henne med å melde henne for taushetsbrudd. Hadde nok ikke gjort det første gangen, men sagt det som en advarsel. Jeg veit selv hvor tøft det er å prøve å bli gravid på den måten, og når du ikke vil at noen skal vite om det blir det ekstra tøft å vite at du ikke kan stole på de som er nærmest deg!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Lykke til med prøvinga. Ha fokus på det og ikke på dumme dama som kanskje har brutt taushetsplikten og fortalt det til din far, muligens. Du kommer nok ikke til å få vite om hun har sagt noe, slevfølgelig burde hun aldri gjøre det, men du kan ikke vite. Muligens mistenker du henne fordi du allerede er mistenskom og var. Bruk heller ikke all verden med energi på å skjule det fra din far, han elsker deg og bryr seg om deg om du har hatt sa eller kun har vondt i magen. konsentrere deg om positive strømninger, egg og sperm, så blir livet mye hyggeligere, enn om en stresser seg opp med ting en ikke kan få bukt med.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Takk for det!! Nei jeg er jo selvfølgelig ikke 100% sikker, men det kan jo ikke være noe annet.. Men jeg har tenkt til å la det ligge foreløpig. Og den dagen jeg har blitt gravid (forhåpentligvis innen et pr mnd), da skal jeg ta en prat med pappa og da kommer jeg til å spørre han ut om dette, han klarer ikke lyve for meg, jeg ser det på han med en gang. Og sier han at hun har brutt taushetsplikten sin, da kommer hun til å få høre noen gloser som kanskje sitter godt i minnet neste gang hun har lyst til å slenge med leppa! Huff! Nei, skal ikke la dette gå utover prøvingen, men er litt trist at jeg ikke kan stole på mine nærmeste! HI
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Hadde du sagt det samme om det var din mor som jobbet der? Kanskje din stemor og far bare bryr seg? Hva vet jeg, men voksne mennesker bør ikke stå og skjelle ut hverandre for sånt. Og kanskje du heller burde fortelle dem om hva du går gjennom, og la dem få lov å bry seg?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Taushetsplikten går forran alt, så sant det ikke er snakk om en grov kriminell handling. Så det spiller ingen rolle at de "bryr seg om deg" Hadde sagt klart fra til henne med en gang, sagt at hvis du hører det minste pip til fra henne om dette melder du ifra til fylkeslegen. I tillegg hadde jeg nevnt det for fastlegen. Vet hvordan det er å gå igjennom en slik behandling, alle skuffelsene og prøvene. + bivirkninger av medesinene. MEN det er verdt det, sitter her med STOR mage. Venter eneggede tvillinger til våren Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 Du baserer jo beskyldningene dine på antagelser. Er det stort bedre?
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #9 Skrevet 5. februar 2009 Kan du ikke spørre faren din rett ut? Hvis hun har sagt noe, så kan du si det til legen din.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #10 Skrevet 5. februar 2009 Hvis dette stemmer er det fryktelig grovt. Enten har hun snoket (hun skal ikke kunne snuble over dine private legepapirer når hun ikke jobber for din lege, da har hun bevisst åpnet dem, eller gått inn på journalen din - i så fall har hun vel ikke trodd at det var sa, hun har gjerne skjønt at det er noe annet), eller så har en annen sekretær sladret til henne, og dermed brutt taushetsplikten grovt. Jeg ville bedt legen om å få sjekket hvem som har vært inne på journalen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå