Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Hei. Var hos jordmor i dag og hun ville snakke om fødsel,og evnt. hva jeg skulle gjøre vist vi ikke rekker å sette oss i bilen. Hadde veldig rask fødsel for 3 år siden,og får ikke noe forvarsel før jeg har pressrier. Så hjemmefødsel kan bli aktuelt denne gang,litt skremmende ja.Men samtidig så er jeg litt roligere nå når jeg vet at det beste er å være hjemme og ikke sette seg i bilen som sist. Men det som virker skummelt er at jeg må få babyen til å skrike og det kan ta opp til 1 min før det skjer.Veldig lang tid synes jeg. Og så skulle vi være ganske så hard i knikkingen på ryggen til barnet. Er det noen andre her inne med erfaring på hjemmefødsel? Litt rart å tenke på at jeg kan føde her hjemme på badegulvet.
Bambi på slankern Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 har ikke erfaring på hjemmefødsel, men vi hadde også veldig rask fødsel sist. kommer sikkert til og ringe ambulanse denne gangen, i tilfelle.... Men jeg lurte på, var det bare ryggen dere skulle stimulere for og eventuelt få barnet til og puste??? Har også hørt om under bena, og i hendene....??
bambi på isen Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Heisan ;-) Er ikke gravid selv, og har ikke planer om flere barn, men syns det er så koselig å være innom her å lese litt innimellom. Jeg har 3 barn, er 2,4 år mellom nr. 1 og 2, og det er 2 år mellom nr. 2 og 3. Min siste fødsel endte opp som hjemmefødsel, fra første ri til jenta var ute tok det 30 minutter, forsto ikke at det kom til å gå så fort før jeg begynte å presse. Fikk da en nabo bort for å passe guttene til svigers kom (dette var klokken 1 om natten). 13 minutter etter at hun kom inn døra tok de jenta. Vi hadde ingenting klart på forhånd, så når jeg klaga over at det svei mellom beina og min mann drog ned buksa mi og oppdaga hodet, sprang naboen å henta masse reint sengetøy!! Jenta ble født, de tvinna henne utav navlestrengen og pakka henne inn i et dynetrekk, hun gråt ikke med engang, men begynte å grine etter en liten stund i pappas armer!! Tror ikke de gjorde noe særlig for å få henne til å gråte utenom å se på henne og kose med henne!! Ambulansen kom 6 minutter etter at hun var født, da fikk jeg presse ut morkaka å legge meg på båra, så fikke jeg tatt en kikk på jenta. Jordmor og lege kom noen minutter etter det, og da fikk pappaen klippe navlestrengen hjemme i gangen før vi ble kjørt inn på sykehuset!! Så jeg holder med jordmora i å ikke sette seg i bilen og kjøre mot sykehuset, er bedre å være hjemme og heller få ambulanse og jordmor hjem, så får de vurdere hva du bør gjøre!! lykke til med fødselen;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå