Gå til innhold

Sove hele natten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min lille prinsesse (snart 11 uker) har ikke lyst å sove mer enn kanskje maks 3-4 timer ad gangen - da fra kl 20.00-24.00.

Deretter sover hun 2 timer før det er tid for mat igjen.... og slik fortsetter det frem til en gang mellom 04 og 05. Da er hun lys våken og kjempe blid!

 

Hun sover ikke så mye på dagtid, så det kan ikke være at hun sover for mye............

 

Hvordan er det med dere andre? Hvilke rutiner har dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har egentlig ikke så mye rutiner... Her soves det når poden (11 uker) ønsker å sove. De siste 2 ukene har han blitt trøtt i 19-1930 tiden, så da får han kveldsstell, pysj, tran og kveldsmat. Så legger jeg ham mellom 1930 og 2000. Da sover han gjerne til 02-03, en sjelden gang lenger. Vi står opp rundt 07. Men det er denne uka - neste uke er det kanskje annerledes. :-)

 

Jeg må kanskje nevne at gutten bare får morsmelkerstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn sover aldri mer enn tre timer sammenhengende, og pupper hver 2.-3.time om natten. Totalt matvrak! Men er rolig og grei selv om jeg må amme så hyppig om natten. Ammer han i vår seng, og jeg sovner straks han er koblet på, og våkner når han etter to-tre timer vil ha ny forsyning. Er veldig avslappet i forhold til det å sove gjennom natten. Regner med det kommer til å stabilisere seg, i hvert fall når han skal begynne med grøt. Så lenge det fungerer så greit for oss slik vi har det nå, blir det ikke vanskelig å holde på slik en stund til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår sover av og til hele natten, dvs. fra ca. 22 - 23. Har på det meste sovet til 07.

 

Men vanligvis steller jeg ham ca. halv ni og han legger seg mellom ni og ti. Våkner som regel en gang om natten og spiser, noen ganger flere ganger. Men han bare spiser og sovner igjen så veldig greit.

 

Storesøstra skrek til spnn rundt 5-6 hver natt, så dette er en drøm i forhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt er en drøm for tiden. Sovner kl 20-21 og kan sove til kl 7-8. Det hender han våkner i 5-6tiden, men da sover han videre etter litt pupp og våkner ikke før 8-9tiden. Nyter det så lenge det varer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her begynte vi med leggerutiner ved 4 ukers alder.

 

Vi bader, pysjer, spiser, raper og koser til vi ser han begynner å bli trett. Så legger vi han våken i sengen, og stort sett så sovner han innen 20 minutter. Synes det er viktig at han klarer å sovne selv i sin egen seng! (sovner mellom kl 18-19)

 

Han våkner så ved 2-3 tiden for litt mat, sovner igjen i sin egen seng, og våkner og er klar for dagen ved 6-7 tiden om morgenen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...