zitapus Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Jeg er 2. gangs, men likevel helt blank på dette med modningsrier og slikt. Forrige fødsel startet med et pang, første rie var like sterk som den sterkeste og det var helt forferdelig vondt og jeg følte at jeg hadde lite kontroll på smertene, selv om jeg prøvde å puste og være postiv. Fikk lystgass på sykehuset som hjalp meg å puste og muligens tok litt av smertene. Tenkte på å be om epidural, men orket ikke styret med å flytte over på annet rom og sitte i en spesiell stilling og slike ting. Hadde ikke fått det heller for jeg hadde 9 i åpning da jeg kom på sykehuset. Så det jeg lurer på nå til dere som har født før: hvordan kjennes modningsrier eller hva det nå kalles ut? Er de like sterke som vanlige rier? Hvor lenge hadde dere slike rier før fødselen starter. Grunnen til at jeg spør er at jeg fikk skikkelig vondt i ryggen i dag tidlig, minnet veldig om slik det var da forrige fødsel startet (men da hadde jeg vondt på begge sider av ryggraden, nå bare på den ene siden). Det varte kanskje i 1-1,5 min, jeg ble våt av svette og prøvde å puste meg igjennom det, men syntes jeg hadde null kontroll. Etterpå har jeg ikke kjent noenting, bare litt øm i ryggmuskelen der jeg hadde vondt og flere kynnere enn normalt på formiddagen, men rolig nå på ettermiddagen. Er 37 uker i dag og har igjen 2 dager på jobb. Fikk jo litt sjokk, men har hvertfall fått vasket litt babyklær i dag (hadde ikke tenkt å gjøre det før i neste uke) og avtalt med svigers ang passing av storebror. Så er det ferdig. Men nå kjenner jeg at jeg gruer meg skikkelig til fødselen, siden jeg fikk en slik påminnelse om hvor vondt det er. Har dere opplevd noe slikt?
To små - en rosa og en blå Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Jeg hadde ca samme opplevelse i dag. Plutselig veldige smerter i magen (hard som stein) og i korsryggen. Sist gang begynte fødselen med at vannet gikk, så leter litt etter tegn denne gangen... Husker smertene i ryggen mest fra sist gang og ikke så mye i magen. Er i uke 36 nå.. Spennende det her ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå