cherry coke Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Vet ikke..Ser både fordeler og ulemper ved det.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Imot.. Flere grunner.. Jeg kan se fordelene og.., men.. jeg synes ikke det er rette måten og hjelpe de narkomane på.. Ved og tilby de gratis heroin.. At de narkomane skal hjelpes bedre en hva de blir i dag.. JA.. Ved gratis Heroin.. Nei..!
~sjiraff~ Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Er for med de rette forutsetningene. Altså reell hjelp og oppfølgning til å komme seg ut av helvete..
Holly❄️ Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Hjelpe dem ja, men gi dem gratis heroin nei.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Samme som sjiraff. La dem slippe å slite med nedverdigelsen og kriminelle handlinger i tillegg til avhengigheten sin.
Gjest Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 For Verdighet, kontroll med rusmisbruket, legeoppfølging, mindre kriminalitet, trygghet, mindre sosial nød. Men det fordrer meget god oppfølging og nok ressurser.
Hva skjer'a?♂ Skrevet 4. februar 2009 #8 Skrevet 4. februar 2009 Definitivt imot, er for langvarig ressurskrevende tvangsbehandling. Alt for mange gir opp midt i et opplegg med tusen unnskyldniger. Ingen burde få være narkomane, det er et uverdig liv:)
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 4. februar 2009 #9 Skrevet 4. februar 2009 For, for de tyngste misbrukerne. Det er svært vanskelig å tvangsavruse noen her til lands, og endel kan ikke bruke andre LAR-preparater. Men det kreves veldig god oppfølging, og tilbud om total avvenning etterhvert. De slipper ihvertfall å være kriminelle, bo på gata osv.
KarpeDiem Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 Jeg er IMOT!!! Syns staten kan bruk pengene på noe annet. Heroin er et narkotisk stoff som er ulovlig, at staten skal begynne å kjøpe narkotika er helt på tryne. Blir dobbelmoral, i og med at andre vil bli straffet for kjøp og salg av heroin mens det er greit a staten gjør det. Nei, synes heller de burde bruke pengene på flere avrunsings klinikker og bedre avrusnings program for narkomane.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 5. februar 2009 #12 Skrevet 5. februar 2009 Er imot og signerer KarpeDiem.
ana baroma Skrevet 5. februar 2009 #13 Skrevet 5. februar 2009 Jeg vet ikke... Jeg er sterkt imot narkotika, men her er det snakk om mennsker som ikke har noe menneskeverd igjen, og vi kan tvangsbehandle dem så mye vi vil, men jeg tror vi først skal behandle dem som virkelig vil! Vi greier jo ikke det engang - og imens er det folk som setter overdoser, må ut og stjele penger, gjøre innbrudd - mens de er sjuke og elendige. For livet deres skal jo leves, ikke bare være der. Heroin alene løser ingenting, men kanskje sammen med andre tiltak kan de svakeste få et bittelitt bedre liv?
meg & to små vampyrer Skrevet 5. februar 2009 #14 Skrevet 5. februar 2009 Jeg er for alle tiltak som kan føre til at man gir narkomane litt mer menneskeverd, respekt og omsorg. Så ja, jeg er for.
knærten71 Skrevet 5. februar 2009 #15 Skrevet 5. februar 2009 Jeg er ikke så glad i staten som langer men metanon,subutex og de andre " medisinske" behandlingene har mer uheldige bivirkninger enn heroin. Så hvis det kom disse menneskene til gode satt i system med helsehjelp, sysselsetting, bosted etc i en overgangsperiode så kunne jeg si for...... Må kanskje få litt mer tall og ting på plass før. Det vi har nå fungerer i allefall ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå