Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Vi har to gutter som vil være 5år og 1år, fundrer veldig på om vi skal ha de med på middagen...tenker på at de greier jo ikke å sitte i ro i 2 timer...jeg vil ikke klare å slappe av hvis minsten begynner å skrike/mase når det er noen andre som passer han hvis jeg er der...ser bare for meg en ettåring hengende i sløret, og en spinnvill 5 åring..hvordan gjør dere dette??
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Vi har to stykk viltre barn, pluss mange mange andre barn som kommer. Vi har leid inn to stykker som skal passe på alle barna under middagen,og se etter de litt under festen. Skal lage til et rom vedsiden av rommet hvor middagen blir servert, hvor de skal få boltre seg i tegnesaker,bøker,leker og spill. De skal også få noe å spise selvfølgelig. Pizza eller pølse eller noe:) pluss snop, potetgull og brus. Mine to er da 4 1/2 og 2 1/2år
JuniAnkerHansen Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Vår datter skal ikke være med på middagen og festen. Hun er da 2,5 år, og jeg tror ikke hun får noe ut av å være tilstede på en 3-4 timer lang middag. Jeg klarer heller ikke slappe av om noen andre skal passe henne der, og hun vil nok uansett helst sitte på fanget til enten meg eller pappaen hele middagen gjennom Hun skal være med i kirken, til fotografering og til festlokalet der hun kan løpe rundt og være med frem til vi skal sette oss til bords. Da tar min forlovers mor henne med hjem og passer henne hjemme hos oss. (Bor ca 10 min. fra festlokalet). Vi skal heller ikke ha andre barn i bryllupet.
Løven,fisken og vekten Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Når vi skal gifte oss vil våre unger være 4 år og 20 mnd og dem skal være med på middagen...Vi har fortsatt ingen til å passe ungene men dette stresser meg ikke noe særlig...Vet mine unger kommer til å ville være hos mamma hele tiden,men det ordner seg nok...
marsbaby:-) Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 KLART vi skal ha med barnet vårt:-) Hun blir 1 år og 9mnd når vi gifter oss, og for oss er det en selfølge at hun skal være med på den viktigste dagen i vårt liv! Det er jo så mange hun kjenner der, så blir vel neppe noe problem hvis hun vil røre på seg...Alltids noen som blir med henne. Og vil hun være hos meg eller pappaen skal hun selvfølgelig få det også. Men tror det er viktig å ikke se for seg at barna skal være noen prakteksemplar og sitte i ro tre timer under en middag, for det kommer IKKE til å skje, hehe!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Vi har to barn på 10 og 4år. de skal selvfølgelig være med under middag. har også flere tantebarn som skal være med. alle barna skal være der fram til etter kakene. Vi kommer til å ha med leker og diverse som ungene kan styre med hvis de blir utålmodige. vi skal ikke ha noe høytidlig bryllup,veldig avslappet med kun de nærmeste. så om ungene ikke vil sitte stille så vil de ikk det:-) vi skal ikke ha noen sanger,og talene tar de på begynnelsen av middagen,nettopp pga barna som er med,så de slipper sitte så lenge. kunne aldri falt meg inn å feiret bryllupsdagen min uten barna mine,eller tantebarna....
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Skjønner godt at barna er med når de er blitt litt eldre, men hvis våre og tantebarna skal være der blir det 4 stk mellom 5år og 10 måneder, får litt dårlig samvittighet hvis de ikke skal komme, men vet jo at de kommer til å kose seg hvis de fire er sammen hjemme.....blir så usikker, er ute på en brygge, så vi kan ikke slippe dem ut av synet ett sekund, dette er også en av årsakene til at jeg tror det blir slitsomt....er frem og tilbake fra dag til dag....
påtjukken Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 me skal selfølgelig ha med vår datter, som da er 3 år gammel.. me har og med mange andre unger.. skal ha leker og tegnesaker så dei kan gå fra bordet om dei vil:) var i bryllup i fjor og.. da var det 2 unger på ca 2 år.. dei koste seg kjempe mye... når dei var lei av å sitte så sprang dei rundt om i lokalet der... ser ikkje noe problem å ha med unger i bryllupet.. ser på det som en selfølge å ha med vår egen unge iallefall.. ho sier jo at ho skal gifte seg med mamma og pappa.. hadde nok blitt litt lei seg om ho ikkje fikk ver med på mer enn kirka.. onkelen hennes skal passe på ho hele dagen, og når ho er trøtt så tar han ho med på hotellrommet me har til dei så legger han ho.. mens me kommer til å spandere litt godsaker på han, og han får 500 kr..
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 Vi skal ikke ha med jenta vår som da vil være 16 mnd på middagen. Ser ikke helt hva ei så lita jente vil ha av utbytte ved å sitte ved bordet i 3-4 timer og høre på taler ol. Da har ho det bedre hos barnevakta si
Sweet caramel Skrevet 9. februar 2009 #10 Skrevet 9. februar 2009 Hos oss blir barna med til de ikke orker mer selv:-) De er da 4 og nesten 3 år. Vi skal ha vielsen med nærmeste familie og venner i utlandet, hvor det blir middag og det som hører med, etterpå. Kommer til å prøve å legge barna litt på dagen, slik at de kan være med så lenge som de orker, på kvelden:-) Men når de er modne for natta, kommer tantene deres til å få dem i seng, og passe dem natten over. Slik av vi får lengre kveld, og bryllupsnatten i fred uten barn;-) Men vi skal ha bryllupsfest i norge, hvor vennene våre blir invitert. Det kommer vi ikke til å ta med barna på.
~Roskva~ Skrevet 13. februar 2009 #11 Skrevet 13. februar 2009 I 2007 var jeg i bryllupet til søskenbarnet mitt. Hun og mannen hadde da (og har selvfølgelig fremdeles :-) tre barn. Brudens søster har også tre barn, flere av søskenbarna og vennene deres har også barn. Det var sikkert 20 unger mellom 13 år og nyfødt (og et par inni magene) i det bryllupet. De valgte å holde bryllupet på en landbruksskole med store uteområder. Under middagen hadde barna et eget bord med egen mat, og to jenter til å passe på seg. De fleste av ungene var borte og snakket og koste med foreldrene sine under middagen - men med så mye spennende å gjøre hadde de ikke tid til å klenge for mye. Brudens yngste datter (som var 2,5 år dengangen) tilbragte en del av festen under morens skjørt - men det gjorde ikke noe :-) Ungene spilte fotball litt utpå kvelden, og min 30 år gamle bror fikk beskjed om at han var for dårlig til å spille med de "store guttene" (8-10 år gamle), så han kunne godt spille med småungene i stedet. Hvilket han gjorde med glede :-) Det var et fantastisk bryllup, og ingen av gjestene ville vært foruten alle de flotte ungene overalt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå