Gå til innhold

På helgetur uten førstefødte i sept/okt


Tingling29

Anbefalte innlegg

Hei

 

Som førstegangsfødende trenger jeg litt hjelp fra dere med litt mer erfaring vedr dette å reise fra spedbarn.

 

Samboer og jeg elsker å reise, noe det har blitt lite av etter jeg ble gravid. Planlegger nå å kjøpe tre dagers tur til Dublin i sep/okt i bursdagsgave, og ser i grunn for meg at dette kanskje blir en tur for oss som et par og ikke en familietur, dvs kun oss. Nurket vårt vil da være 6/7 mnd'er, tenker vi skal klare å løsrive oss tre dager da uten å gå helt av skaftet?! Tror både nurk og forelder kan ha godt av å være litt fra hverandre.

 

Sjefen min bare lo når jeg fortalt om min ide, han mente at det kom jeg aldri til å klare - er jeg helt på jordet som tror dette skal gå fint? Han har en liten en selv....

 

Har jo ikke noe erfaring med dette, så tenkte bestille flybillett til han også da det er såpass billig (så kan han være med om det viser seg å bli det beste).

 

Takker for tips/råd/erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg vil gå kjempebra! Men må jo øve litt på at nurket tar flaske i god tid da. Jeg var borte fra min gutt da han var 5,5mnd, i tre dager, det gikk helt fint. Men skal jo sies at det var pappen som hadde han da. Men har der f.ex en bestemor som vil kjenne ungen godt da, så er det bare å dra spør du meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på tur! Dere vil nok savne gutten men som du selv sier, det gjør godt for dere alle, ikke minst for dere å få litt alenetid. Vi har vært flinke til å "sette bort" 2-åringen vår og det har gått kjempefint!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til begge to for tilbakemelding!

 

Fornuften min sa at dette burde gå fint slik jeg kjenner meg selv - men ble så satt ut av de på jobben som alle var enige om at dette kunne bli MEGET utfordrende. Ser jo at det blir utfordrende, men forhåpentligvis angrer vi ikke på at vi reiser. Time will tell - i såfall har vi lært det!

 

Har supre besteforeldre som vi får øvd oss med i god tid før avreise også, så det skal nok gå supert : )

 

Bare ni uker igjen nå, nedtelling har for alvor begynt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg aldri gjort. Om pappaen skulle passe kunne jeg vært borte et døgn-halvannet, ikke mer. Ikke av hensyn til meg, men til barnet. Så små barn vet ikke at noe som er borte kan komme tilbake igjen; så når begge hovedomsorgspersonene forsvinner blir de meget stresset. Og det kan vare leeenge efter at de er tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen egen erfaring med dette, siden jeg selv går med min første i magen. Men har noen venninner som har snakket masse om akkurat dette her. Og deres erfaring er at det var veldig godt å komme litt bort, og ikke minst å komme hjem igjen :-) De sa de fikk en respons fra barnet sitt som var helt fantastisk. Og da snakker vi om 5-7 mnd gamle babyer....

Men selvsagt varierer det sikkert mye fra baby til baby, og hvordan de første månedene har vært. Noen babyer er veldig trygge og rolig av seg, mens andre kan virke utrygge og mer sårbare.

Tror jeg ville bestilt tur, så får man heller bare se hvordan det føles når den tid kommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting jeg lurer på er dette med pumping... Hvor ofte må jeg påberegne å pumpe i løpet av en slik helg?

 

Regner med at dette er veldig individuelt, og et resultat av hvor ofte man ammer i utganspunktet, men noen som kan gi et ca estimat? Pumper man like ofte som man ville ammet om man var hjemme? Eller mer når det nærmer seg sprenging?

 

Føler meg litt dum her, men har jo ikke erfaringen ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så små barn har ikkje begrep på tid, så vil ikkje merke at mor og far er borte tre dager. el dvs merker ikkje selve tida. så lenge barnet er hos andre som barnet er trygge på så kan da ikkje det være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt på da 5,5mnd begynte å skrattle da han så meg igjen etter 3dager, han ble kjempeglad:-)

 

Ville ha pumpet meg like ofte som du ammer da. Jeg pumpet hver 4.-7.time etter som det passet, må jo ikke stresse for mye med det heller, man skal jo kose seg på tur. Og pumpa var med i veska, så tpk jeg det bare på wc på en cafe o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...