-Johanna- Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Har fått et spennende freelanceoppdrag 6 uker etter termin, som vil vare en måned. Da er det snakk om å jobbe ca 3 timer om dagen, hjemmefra. Litt skeptisk siden det er så tidlig, vet jo ingenting om hvordan barnet blir ifht soving osv, hvor sliten jeg vil være. Er nr to, så er litt mer erfaren enn første gang, ser for meg at det ville vært slitsomt slik som det var med 1.mann. Noen som har prøvd dette, og som har erfaringer de vil dele?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Skulle egt begynne å jobbe 6 uker etter fødsel, men fordi hun var prematur ble det utsatt til 9 uker. Permisjonspapirene skrev jeg på sykehuset.. Jobba 30 prosent da. Får du en med kolikk så kan det bli tøft, men gubben skal vel ha permisjon da når du er raskt tilbake i jobb?
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Ikke SÅ tidlig som dere, men skal tilbake i 60% jobb etter 3mnd..
cammiss Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 jeg studerte litt ved siden av... fra snuppa var liten- og det var veldig greit- og jo eldre hun ble- etter 4-5mnd kanskje ble det litt vanskeligere. Men vi hadde jo et rolig eksemplar- sov mye osv.. Det kommer jo litt an på hvordan du er som mor- hønemor... men for meg var det deilig å kunne gjøre noe voksenting samtidig.. jeg ville sagt go for it--- og så blir ting vanskelig så ta det som det kommer...
Sånn kan det gå Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Jeg begynte bl.a. i fulltidsstudier igjen etter 4 uker med nr. 2, 3 og 5. Hadde da babyen med meg på forelesningene. Begynte å jobbe fulltid da nr. 5 var 4 mnd. Da var mannen min hjemme med babyen når jeg var på jobb og jeg hadde fleksibel arbeidstid og situasjon med arbeidssted like ved hjemmet. Studerte også fulltid hjemme i fødselspermisjonen med nr. 4. Å jobbe noen timer pr dag hjemmefra i en måned fra 6 uker etter fødselen ville jeg ikke nølt et sekund med om det var en jobb jeg hadde lyst til å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå