me84 Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Kan du si litt om hvordan du følte deg i dagene etter fødselen fysisk...
elikatt -mamma til 4- Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Etter første fødsel følte jeg meg bra, men det var en lett fødsel. Etter andre og tredje fødsel var jeg veldig sliten, mørbanket, stiv og støl! :-) Men det var harde fødsler også da. Jeg syntes det var godt å være 2-3 dager på føden etterpå, og slappe av og samle krefter før hverdagen hjemme igjen! :-)
Babyønske �� Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Hadde tøff slutt på fødselen, mistet mye blod og fikk lav blodprosent, men formen var i grunn fin den(bortsett fra den første dagen), selv om jeg ble fort sliten hvis jeg anstrengte meg for mye. Men...... sydde også mye og hadde veldig vondt i stingene og det "ødela" mye de første dagene og også de neste 14 forsåvidt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Fin fin form, litt sliten selvsagt, men ikke noe vondter el smerter! Grei fødsel, og bare to pyntesting..
Mayken Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 Jeg var helt utslitt. Tøff fødsel, klipping og mange sting. Mange forstyrrelser og lite søvn. Unge som grein hele natta og vi hadde familierom så vi måtte ordne alt selv. Ting bedret seg noen dager etter at vi kom hjem, men må si at de første 3 mnd var helt forferdelige, med gråting fra kl 15.00 til 07.00 hver dag/natt. Ble bra etter at snuppa fikk behandling for nakken sin. Helsestasjon sa det var kolikk, men det var KISS. Skulle nestemann ha samme symptomene som snuppa, blir til å ta med babyen rett til manuellterapeut.
Fire småtroll Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Etter første fødsel var jeg helt kaputt, tøff fødsel, revning og klipping, masse sting og veldig sårt og vondt underliv. Mistet mye blod, men helt på grensen så de valgte å ikke gi meg blodoverføring, det gjorde meg ufattelig slapp ig sliten i lang tid. Fikk brystbetennelse tre dager etter hjemkomst med over 40 i feber og måtte ha antibiotika, i tillegg hadde ungen kolikk og gråt de første 3 mnd av sitt liv. Det var en tøff start på mammatilværelsen... Men etter fødsel nummer to og tre var jeg i fin form, var på trilletur i byen et par dager etter hjemkomst, hadde overnattingsbesøk og levde helt som vanlig.
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 1. gang: Veldig sliten, tøff og lang fødsel med vakuum forløsning og korsstingsbroderi i underlivet. Kvalm/sliten så orket ikke spise/drikke noe særlig, besvimte om jeg prøvde å gå på do selv (ca 3 m fra sengen til toalettet), ungen som skrek stort sett hele tiden utenom ved puppen, ammet sikkert 18 timer i døgnet men kom ikke melk før efter 5 dager. Omtrent like lang tid før jeg kunne stå på bena uten å besvime. Tok 6 uker før jeg klarte å gå til butikken pga underlivssmerter. Blødninger ca 2 mndr. 2. gang: Grei fødsel, grei unge som sov mye de første dagene. Melken kom dag 3. Ute på trilletur efter ca 1 uke. Ingen sting. Fin form. Blødninger ca 2 mndr.
lillebøllaspringmadrass Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 jeg har hatt raske og lette fødsler, og har vært helt i 100 i to, tre døgn etter fødsel, uten å kunne være i ro. Var i barnehagen og henta eldste etter vi dro fra sykehuset når mini var 2 dager gammel. Men etter de dagene er over og jeg er kommet hjem detter jeg litt ned og blir mer sliten, men da er det bare å ta det litt mer med ro i en ukes tid før jeg er tilbake igjen. Er i godt humør, gråter for rare ting som i graviditeten.. men ellers helt normal og fin.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 5. februar 2009 #9 Skrevet 5. februar 2009 Hadde rask og lett fødsel, og var i god form - rent bortsett fra at jeg hadde gangsperre i heeeele kroppen og at stinga svei når jeg gikk på do Føltes på en måte godt, som etter en skikkelig treningsøkt! Ble værre et par uker etter igrunn, men det var mer psykisk pg ammeproblemer (og dermed en ganske utilfreds baby)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå