Gå til innhold

Noen som er/har vært masterstudenter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurte på hvor mye tid en faktisk bruker på en masteroppgave, sånn rent praktisk, i løpet av en uke.

Jeg skal søke om barnehageplass til vesla snart, føles litt rart siden hun bare er knappe to måneder. Får jeg plass, tenker jeg å la henne begynne etter nyttår, og hun er da 1 år. Dette syns jeg egentlig er veldig tidlig (broren begynte da han var nesten 2), men det må til dersom ting skal gå rundt her.

MEN - kan det holde med en 50%-plass? At jeg jobber med oppgaven en full arbeidsdag de dagene hun da er i bhg? Eller krever det full innsats alle ukene frem til leveringsdato (og jeg da må ha 100% bhg.-plass)

Ble litt rotete dette, men håper dere skjønner hva jeg mener:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en master i pedagogikk, og det var jobbing på fulltid.

Vel er det perioder med mer fleksibilitet enn andre, men opp mot innleveringer/eksamen er det et rotterace.

Jeg hadde nok heller søkt meg en 100% plass, og heller tatt barnet ut dersom det var en fleksiperiode og det var mulighet for det. Vil man gjøre en god jobb kreves det innsats, og det tar tid.

Lykke til!

Skrevet

OK, takk for svar:) huff jeg gruer meg til ett år med skriving, men men. Skal bli godt å bli ferdig med studentlivet og forhåpentligvis begynne å tjene penger i stedet..

Skrevet

Skreiv hovudoppgåve med eldstemann i bhg for eit par år sidan. No er det nok litt forskjell med ei masteroppgåve, men uansett: om du skal fullføre på normert tid med 50% barnehageplass er du god! Guten min gjekk 3 dagar,men pappa var heime i periodar + at eg hadde hjelp frå slekt og venner når det trengs. Så trur det kan la seg gjere, men du vil nok vere avhengig av god hjelp, spesielt i innspurten! Følte eg budde på lesesalen ein periode, heldigvis kasta ikkje vaktane oss ut nattestid :-)

Skrevet

Bare for å kverulere: En masteroppgave er i mange tilfeller akkurat det samme som en hovedoppgave. Jeg tok master første året det het master og ikke hovedfag. Innholdet i min mastergrad er identisk med innholdet i hovedfaget til de som leverte to måneder før jeg begynte.

Men det blir vel utvannet etterhvert, sånn at min master blir mindre verdt enn et hovedfag. Temmelig bittert, siden jeg har gjort akkurat det samme som de med hovedfag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...