frøydis m/ 4 Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Endelig har vi fått litt snø på sørlandskysten også :-) Storebror har vært ute og brøytet, og etterpå ble det skitur i hagen og på jordene. Det er ikke nok til flotte løyper ennå, men han har kost seg og sitter her med røde kinn og sulten som en ulv. Glad og fornøyd :-))
Aiax Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Dette hørtes helt nydelig ut! Vi har også begynt å få litt snø, her på vestlandet, men jeg er redd den forsvinner før vi får benyttet den skikkelig. Kos dere!
Trollmora Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Håper dere får flere koselige skiturer ) Hvis ikke får du ta med gjengen å komme herover. Vi har snø helt nede i lavlandet, fjorden er både is og snølagt så der er det også fint å være!
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Æ vil å ha mere sny!!! Hadde jo over 1 m her i begynnelsen av året. Men nu e den stort sett borte! Og med - 10 grader og austavind som tidvis e oppe i stiv kuling styrke så blir det neppe sny med det aller første! E knallhardt overalt! Den lille snyen som ligg kan man kjøre traktor på uten at det blir spor. Va ISKALDT ute. Vannet i fjøsen e frosset lengst unna inntaket. Tint i stallen og i de bingene som e nærmest inntaket, men der er det ingen kraner, bare drikkenipler. Har stengt alle vinduer og luker som sto oppe for å lufte. Har jo vært så mildt ei stund nu, så tenkte ikke på å stenge i går... Håpe det e tint til i mårra.. Ellers må vi begynne å kjøre vann dit, og det blir for tungvindt! E jo bortimot 200 dyr der, så går med noen liter i døgnet ja....
Gjest amandine Skrevet 5. februar 2009 #5 Skrevet 5. februar 2009 200 dyr? Hjelpe meg! Hva slags dyr? Stor gård, med andre ord? Her i Bergen har det lavet ned nå i to dager, så våren er visst satt litt på vent. I morgen er planleggingsdag og jeg gleder meg til snødag med ungene!(spesielt hvis jeg ikke hadde hatt feber og nesa i en klut, men det får så være, sjelden anledning i vest!) Lykke til med vannet!
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Har sauer, 1 katt, 10 storfe og en hest i fjøsen... Sånn middels stor gård det vel? E hobbyen vår dette.... DEt vi driver med på fritia når vi ikke e på jobb andre steder. Ordet fritid e forresten et ord som stort sett e sletta fra mitt vokabular. Og fritisproblemer ane æ ikke ka betyr engang. Vess det ikke betyr at man har mangel på fritid da.... Men stortrives med det! Har alltid drømt om å bli bonde, fra æ som bittelita va med mormor i fjøsn. Jobbe innen landbruk ellers også , i kommunal forvaltning med landbruksrelaterte saker. mao sitt æ på "landbrukskontor" som det het før, nu e vi innunder teknisk etat.
Fillerya Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Så flott med litt snø! Jeg må innrømme at jeg hadde mistrivdes med å bo et sted der det ikke var stabilt vintervær, bortskjemt som jeg er på indre østland! Kan ikke påstå at jeg elsker snø, men grønn vinter er ikke vinter for meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå