Gå til innhold

for lite jern - hva vil det si for barnet i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg har fått beskjed om alt for lite jern i kroppen. spiser jernkapsler nå og drikker apelsinjuice for at jernet skal tas opp - men lurer på om det har noe å si for trivselen til babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det samme lurer jeg på

jeg fikk også beskjed om å ta jernkapsler med appelsinjuice

Skrevet

Babyen får i seg det den skal uansett, vi har jo lagere av jern og andre viktige stoffer i kroppen. Og når vi får beskjed om at det er for lite betyr ikke det at det er tomt :) Vi må ta jern fordi vi trenger høyere blodverdi til fødselen, da det er vandlig miste mye blod.

Jeg hadde veldig veldig lavt, men jeg kjørte dobbel dose i noen uker og ligger nå på normalen igjen. Og min baby har det helt supert inni magen. Så ingen grunn til å være bekymret:)

Skrevet

Det er heller din trivsel det har noe med.. Med alt for lite jern får du svimmelhet, kvalme og mye hodepine som symptomer.. Det r jo rett og slett ikke holdbart å gå slik i 9mnd.

Det er imidlertid også vist redusert risiko for lav fødselsvekt og tidlig fødsel etter jerntilskudd..Bortsett fra det så er det igrunn lite kliniske resultater basert på jerntilskudd (de fleste fertile kvinner har faktisk lave eller tomme jernlagre, så det er egentlig ikke bare gravide som burde ta jern)

Skrevet

hei, jeg var nettopp på kontroll. har spist jerntabletter med appelcinjuice de siste mnd(nov-til nå) og min jern lagere hadde ikke blitt bedre. nå må jeg få jernsprøyter i rompa hver uke frem til fødsel.... heldigvis ikke mer enn ca 4 uker(7.mars er termin) til det da... men legen sa at babyen får det den trenger, det er mine lagrer som tæres og derfor trenger jeg mer jern nå! så da blir det jernsprøyter på meg fremover! midt i skinka!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...