Gå til innhold

Undrer meg over språket til ungdommen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Di siste år har det dukket opp rare ord. Og jeg irriterer meg grønn når jeg hører ord som: "shjøtt,sjøre bil,sjøttkake" OSV!!!

Hvor blir kj lydene av? Blir di spist opp eller hva??

Jeg bare lurer. . .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he he ja noe av det verste jeg hører...... Kan jo ikke si at man skal ha på seg et sjede, når man egentlig skal ha på seg et kjede:-D

Mine sier heldigvis ikke feil på disse lydene ennå, men om de prøver seg kommer jeg vel til å plukke det bort bit for bit.

Grøsser når jeg hører det. Jeg droppet å ansette en dame engang jeg, bare fordi hun ikke kunne si KJ-lyd:-)

Ikke si det til noen da, for da får jeg vel arbeidstilsynet på nakken:-)

Hun fikk oppgitt en annen grunn da....

Skrevet

Og skriveleifen kommer.

Skulle selvsagt stå skjede..

For det er jo SKJ- og KJ-lyden de ikke klarer å skille:-))

Skrevet

haha, å må jeg le! irriterede ja, år vokse folk ikke ka si kj.... Vi har jo etterhvert kommet dit at relativt vokse folk(på mi alder.............................................................................................................................................) heller ikke greier kj-lyde. Må irømme at jeg får itt fatt, ja.

Skrevet

Skal ikke si et ord jeg msb ;o)Men forstår deg godt!!Kan jo ikke annsette noen som kunder ikke forstår jo.

Begge di største driver med slike teite ord.Nå har eldste heldigvis slutta,men har da en igjen.Å jeg kan ikke forstå at det er kult å prate som en 5 åring mitt i tannfellinga!!! Sjææææhre meg altså.

Jeg hører ofte helt syke ord som aldri kommer i ordboka.grrrrr

men at voksne folk snakker slik?? fy fasan sier nå jeg.

Skrevet

Her er det bare vesla på 3 som fortsatt sier SJole... osv.. Men jeg innrømmer glatt at jeg retter på henne og øver på KJ-lyden.

Melder meg inn i "få-fnatt" gjengen;=)

Skrevet

Melder meg inn jeg og, jeg innrømmer også at vi øver på kj lyden med alle mann..... høres jo teit ut med disse sj lydene...sjeden på sykkelen, blir litt feil ja:))

Skrevet

Ja det er skikkelig irriterende og utrolig fordummende! Spesielt hos voksne mennesker!

Hadde en sjef en gang som snakket sånn og gurimalla så pinlig berørt jeg var i møter og lign.................flaut flaut flaut. Når de man er på møte med sitter og smiler liksom diskret....haha....

En gang ble jeg spurt om jeg kunne ta kontakt med alle SJEDENE og høre hva slags kampanjer de hadde planer om.................Eh.........nei sa jeg da. Jeg tar gjerne kontakt med KJEDENE, men sjedene får du fikse;-D

Hjemme har vi prentet og prentet fra de var små. At de bittesmå snakker urent er helt greit, det forandrer seg jo, men at de store gjør det, eh nei!

Husker eksen min og jeg lagde regler som jentene øvde på og de husker dem ennå:-)

Og Reven og Snulder.........jeg blir altså ikke med i fnatt-gjengen..........betyr ikke det noe sånn som flatlus da;-DDD

Moahahahaha

Skrevet

Hadde seriøst dødd på meg hadde jeg møtt voksne som prata slik.jeg hadde ledd til krampa tok meg altså!!!

Her kom eller forsvant kj lydene da di kom på ungdomstrinnet.Var vist kult å prate slik...vell...

Jeg gir meg ikke før han har slutta med lespinga og snakker rent igjen.hehehe

Utrolig mye feilprat på ord i visse sammenhenh ja =)

Fnatt.....det er i mitt tilfelle å bli nesten gal av noe..jeg får fnatt av deg osv...Men at det kunne bety FLATLUS !!! ups hva har jeg sagt..... ;o)

Skrevet

Det betyr visst skabb:-) Kanskje ikke så mye bedre enn flatlus!!! Hahahahaha

JEG FÅR HELT SKABB AV DEG ALTSÅ!!!

Hahahahahahahahahaha:-)

Eller som den gangen da jeg var tenåring og kalte broren min Din Kødd!

Og min mor kom marsjende inn i stua og spurte meg; Du, Vet du hva kødd betyr? Eh.....jaaa....dum og teit liksom sa jeg. Eh......neida:-) Og jeg må innrømme at det ordet har blitt brukt svært sjelden siden.

Man sier jo ikke akkurat: DITT MANNLIGE KJØNNSORGAN til folk man blir irritert på eller;-D

Skrevet

Heheh bare slenge meg med og ler litt jeg.......

Tror ikke jeg har hørt voksne som med slik språkbruk?

Skrevet

Skabb???? =0

Å du klatten.Her jeg bor brukes ordet kødd.

"Kødder du?" som i tuller du??? Nei,no kødda du ja...

Hahahaha!!!! Litt gøy å se flere betydninger av samme ord.hehehe ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...