kfb Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Hei På grunn av komplikasjoner i forrige svangerskap skal jeg settes i gang 3 uker før termin denne gangen. UL-termin er 1. april. Jeg har pratet med NAV og de sier det er UL-terminen de går ut fra ved permisjonsstart og at det er denne jeg må oppgi i mine papirer - altså skal min permisjon opprinnelig starte ikke senere enn 11. mars (3 uker før UL-termin). Det er jo litt upraktis i og med at jeg skal igangsettes 10. mars! Jeg vet at jeg står fri til å starte min permisjon tidligere enn dette og jeg tenker at jeg vil starte denne 18. februar - altså 3 uker før igangsettelse, men 6 uker før UL-termin. NAV vil jo uansett "ta" disse 3 ukene før fødselen selv om jeg ikke benytter meg av dem. I mine papirer må jeg altså oppgi at jeg ønsker å starte permisjon 6 uker før termin. Mitt spørsmål er: når gutten kommer til verden 3 uker før termin, vil jeg da bare ha brukt 3 uker av permisjonen? De vil vel ikke trekke fra 6 uker bare fordi jeg i papirenen mine oppgir at jeg starter min permisjon 6 uker før UL-termin? Altså - hvis jeg har opprinnelig termin i uke 14, skal igangsettes i uke 11 og søker om permisjon fra uke 8 (altså 3 uker før igangsettelse men 6 uker før UL-termin) da vil uke 8 bli stående som permisjonsstart? De vil ikke flytte permisjonsstart til uke 5 (altså 6 uker før igangsettelse)? Jeg har pratet med NAV men er ikke helt sikker på om hun forsto meg og jeg forsto henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå