Gå til innhold

Hvordan se på ukene fra terminkalkulator til "fra uke til uke"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan man ser på disse ukene. Idag viser min terminkalkulator at jeg er 8 uker på vei. Er det som fra mor eller barn sin side i "fra uke til uke" siden?

Lurer også på hvordan man bytter nick her inne..Passer liksom ikke nicket nå:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter

Skrevet

Det står i overskriftene på hver uke hvilken uke mor er i og hvilken uke fosteret er i. Var det det du mente?

Skrevet

Ja det ser jeg, men terminkalkulatoren, regner den det mor eller barn er i da?

Skrevet

Så vidt jeg har forstått regner den alltid hva du er i, ikke fosteret..

Skrevet

Hei

Terminkalkulatoren regnes utfra mor. Når har du termin?

Gratulerer og velkommen :)

Skrevet

ok, så da vil det si at jeg skal se på min uke 8 og barnes uke 6 da... Var liksom ikke så enkelt skjønne seg på!!

Etter terminkalkulator har jeg termin i september, enn du?

Tusen takk ja, veldig glad og fornøyd!!

Skrevet

Ja, men det jeg gjør er å sjekke ukedagene på baby verden i tillegg, for når det står her at du er i din uke 8, så kan du være fullgått 7 uker og 1 dag osv.

På banyverden ligger de en uke etter, der står det at jeg nå er i min uke 6, siden jeg er 6+3, mens det her står at jeg er i uke 7, frdi jeg har startet på min 7. uke. Ikek så lett å forstå seg på sånn med en gang.

Jeg er gravid med vår nr 2, vi har en gutt på 3 fra før. Jeg har foreløpig termin 30. september.

Når i september har du termin?

Skrevet

Uff, dette gikk litt fort. Får rette meg selv litt. På babyverden ligger de en uke etter skulle det stå, frdi = fordi og Ikek skulle være ikke ;)

Skrevet

Hehe:) Går bra vet du!!

Har termin den 18 sept på terminkalkulatoren på nettet:)

Skrevet

Hehe :)

Stemmer nok med 18. Jeg kom frem til 29. september her inne, men legen min sa 30. Jeg var hos legen første gang rett etter 4 uker. Hadde time, siden jeg hadde vært sykemeldt en uke allerede pga utmattethet, svimmelhet og kvalme. Fikk da bekreftet graviditeten og fastsatt dato. Har vært til ukentlig kontroll pga kvalmen og at jeg har hypothyreose(lavt stoffskifte). Nå har jeg min neste time 17. februar, da er jeg i uke 9. Da skal jeg ha første ordentlige svangerskapskontroll. Spent.

(Er sykemeldt pga ekstrem svangersaps kvalme).

Da kan vi jo følge hverandre i septemberklubben, vi da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...