Gå til innhold

Hjertelyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man høre hjertelyd hos legen?

Jeg var på UL forige mandag, og så da et lite nurk med bankende hjerte. Igår var jeg hos lege og spurte om jeg kunne høre hjertelyd. Hun sa at det ikke var sikkert at vi kunne høre den enda, for at den ikke var kommet over skambeinet. Vi hørte ingenting.

Er 11+2.

Når har dere hørt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dytter litt på denne jeg..

Er det noen som vet?

Skrevet

Hei.

Jeg var på første svangerskapskontroll hos legen i dag. Legen min sa hun ville prøve å se om hun kunne finne noe hjertelyd. Hun "advarte" på forhånd mot at det kunne være for tidlig til at hun fant noe, men at fordi jeg er slank hadde hun tro på at det skulle gå. Det tok ikke lang tid før vi hørte et hjerte som banket i vei i full fart. Utrolig god følelse!!! Jeg har ikke vært på UL enda, så det å få høre at det var noe liv der inne fikk meg til å slappe mer av (har vært så bekymret for MA/SA pga at jeg har lest så mye om det her inne) og ha tro på at det faktisk står bra til der inne!! Følte jeg lettet flere kilo og kvalmen ble mer utholdelig!!

Men, har du vært på UL og sett det bankende hjertet der vet du jo at det er liv der inne!

Skrevet

Hvor langt var du på vei da Apa Karbar?

jeg har igjen litt ekstra etter 1.mann,så kan jo ha noe med det å si.

Ja, på UL så alt veldig greit ut, så håper og krysser for at alt går bra!

Når har dere andre hørt hjertelyd?

Skrevet

Tror ikke du bør bekymre deg altså, ser du skriver at du har litt ekstra igjen etter 1 mann, og legen min sa at da kan det være litt vanskeligere å finne lyden.. Så dette er jo helt normalt.. Er ikke veldig vanlig å finne hjertelyden i uke 11 eller.. Hvis du er veldig bekymret kan du jo kjøpe deg en doppler? Jeg fant hjertelyden hjemme den første gangen .

Skrevet

Jeg har vært hos legen å han finner den ikke...var der i uke 13....Men har doppler hjemme så har funnet den mange ganger selv....virker ikke som den liker doppleren til legen:)hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...