ØnskerSegSpire_m/spire :) Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Lurer på hva dere syns.. Når på året synes DU det er best å få barn på?
Expat Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Jeg stilte dette spørsmålet sjøl tidligere på dib, og fikk rådet å "sørge for" termin mellom juli og september, det er ideelt for barnehagestart...tidlig i perioden hvis du ønsker at barnet skal være hjemme lengst mulig (maks ut ferie for mor, far, besteforeldre), og senest om du vil ha 100% lønn og har god barnehagedekning der du bor Her i huset satses det på sept 18.! (satt ikke på førstn denne gangen nei).
Gjest leelu25 m/marsjente :) Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Våren Fikk i desember sist og det frista meget lite å ut på trilletur i snø og slapseføre, samt at jula ikke var det beste utgangspunktet for slanking etter fødsel. Også er det mørkt og kaldt ute... Våren derimot, går mot lysere tider, (lettere med tanke på nattevåk) det er deilig vær ute, nærmer seg sommer osv. og det frister å ut å bevege keiko-kroppen etter fødsel samtidig er ikke ungen heelt nyfødt når den verste hete-bølgen slår inn.. Jeg har termin 30.03 denne gang og syns det er perfekt. Svangerskapet har også gått veldig fort, sikkert mye pga. det har gått over to år. Blitt gravid på 1 pp med begge ungene og hadde jeg vist det med førstemann så hadde vi venta 2-3 mnd med prøvingen på han og
Hera Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har ett barn født i mars, og får ett nytt mars barn:0) Og synes dette er helt perfekt tid å få barn på. Man slipper å gå gravid på sommeren om det blir en varm sommer, babyen blir født på en tid da vi får lysere og lengre dager, noe som gjør at man selv også blir lysere og gladere til sinns. Man kan trille turer stort sett med en gang. Babyen er ikke helt nyfødt når varmen evt. kommer, så man føler at den er litt bedre rustet til å takle varmen. Og ikke minst babyen er relativt stor når vinter og kulde setter inn igjen. Nå er førstemann vår 8 år, og merker veldig stor forskjell på de barna i klassen som er født tidlig på året og de som er født i nov/des. Så jeg tror man har en fordel i forhold til skolestart også. Men dette er jo min mening og erfaring, og man kan jo ikke alltid "bestemme" hvilken tid på året man får barn, de har en tendens til å komme når det passer seg selv:0)
Fraulein Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Absolutt sommeren!!! Jeg venter mitt tredje sommerbarn og syns det er helt perfekt tid å få baby på.
Dane Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Alle tider har vel sin sjarm og ulempe. Første min fikk jeg i september, og nå skal jeg jaggu ha i september igjen. Planen var våren, men alt går jo ikke som planlagt og da tar man til takke den terminen man får. Så får vi bare håpe ikke disse barna våre får bursdag på samme dag...
3xMamma :) Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har to sommerbarn og får nå et til i april. Jeg anbefaler barn fra mai/juni til august. Merker nå at det er slitsomt å kle seg. Det var ikke noe problem med de to første. Da var det varmt så det var bare å slenge på seg en kjole og slippers. Deilig! Nå er det noe helt annet. Er utslitt når jeg har fått på klærne...
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 4. februar 2009 #8 Skrevet 4. februar 2009 Fik ki mai sist, og syntes det var VELDIG slitsomt med svetting, amming og måtte være mye inne i varmen om sommeren.. Kunne tenkt meg høst/vinterbarn, men det blir i april Babyen er iallefall LITT større når den værste heten setter inn da..
ØnskerSegSpire_m/spire :) Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2009 Fint med mange forskjellige svar. Ser at det er både fordeler og ulemper med barn født på alle årstider! Hadde egentlig ønsket oss et tidlig høstbarn (rundt september) men siden det ikke har skjedd noe ennå, så har jeg bare tenkt som så at det kommer når det kommer! Krysser fingrene for et novemberbarn jeg nå! Det som er ulempen da er jo at man mest sannsynlig ikke kan trille så mye de første mnd. Og at barnet blir født sent på året ift skole og senere "lappen" osv. Men da slipper man jo å gå høygravid i sommervarmen og kroppen ser litt bedre ut til sommeren etter Er vel ikke noe bedre å ha et nyfødt barn i varmen enn i kulden?? Har kommet til det at jeg blir fornøyd uansett jeg, bare vi får et lite nurk!!! Det er det eneste jeg ønsker, uansett årstid!
Kjærlighet <3 Skrevet 5. februar 2009 #10 Skrevet 5. februar 2009 Jeg har ei født i desember og en født i mai. Jeg syns det var mest kos med desember barn jeg da :-) Sitte som nybakt mamma på julaften. Hadde vondt i halebeinet så fristet ikke så mye med trilleturer uansett! :-) Mai var en grei mnd, men når sommeren kom ble det veldig varmt for den lille og jeg var konstant bekymret for om han fikk i seg nok væske... Passe på sola osv. Da var det greit med nummer en som var 7 mnd når det var som varmest :-) Fikk ei jente i august, men har jo ingen erfaring med det siden vi mistet henne. Venter på nytt i august, og tror det blir veldig bra, hvertfall i fhorhold til barnehage start året etter :-) Ikke er det for varmt og ikke kjempekaldt den første tiden heller. Og når neste sommer kommer er h*n blitt "stor".
3b@rnsmor-30* Skrevet 5. februar 2009 #11 Skrevet 5. februar 2009 har en født i august og ei i februar. og venter nå nr tre i juli. tror nok sommerhalvåret er det mest praktiske... da kan man være ute uten bekymringer bl.a.
heisim Skrevet 5. februar 2009 #12 Skrevet 5. februar 2009 Jeg har en i sept og en i mai. Venter nå i sept igjen. Synes sept er en super flott måned å få barn i. Ikke for varmt eller kaldt, man har hele sommeren når ungen nærmer seg året fri, passer bra med barnehage og deilig å gå gravid å slippe alle vinterklærne. I mai så er det fint med sommeren rett rundt hjørnet, men veldig kjedelig å begynne i jobb rett før neste sommer.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 5. februar 2009 #13 Skrevet 5. februar 2009 Våren. Fikk i april sist og det var helt glimrende. Fint vær å begynne å trille i (for de av oss som er knepne med å gå ut i regnvær), hun var ikke bitteliten når sommeren kom, og jeg slapp å gå høygravid i sommerhete. Er ganske fornøyd med terminen denne gangen også egentlig - skrekken min er vel som nevnt å gå tung og høygravid nå, midt på sommeren (ikke det at det var kult å være nygravert og spy som en gris gjennom hele juli og august heller da, så sånn sett holder jeg fortsatt en knapp på april/mai). Et minus er at man sliter litt med vinterbekledning, men for min del (som er dårlig og sykemeldt størstedelene av svangerskapet) er det ikke mye jeg er ute likevel. Ifht bhg er det vel best i juli/august...
Grigri m/3 gutter Skrevet 5. februar 2009 #14 Skrevet 5. februar 2009 Våren sånn rundt mars. Førstemann kom i november, og da gikk jeg gravid i den verste tropesommeren jeg har sett og hatet hvert sekund. Neste gang prøvde vi på marsbarn og det klaffet. Nå kommer de med keisersnitt i februar da, men det går jo bra, vi har ikke norsk vinter her uansett. Jeg gjorde det sånn pga det noen andre her sa, med våren kommer det lys og man blir mer oppstemt og energisk, og så går man gravid på vinteren. Jeg blir varm nok av å være gravid, jeg vil ikke ha steiksol i itllegg.
ninsoer Skrevet 5. februar 2009 #15 Skrevet 5. februar 2009 jeg fikk i april sist. å får i april no. var en perfekt tid å få på.. å hadde ikke noe problemer me å ha ungen ute om sommeren. er jo bare å kle den etter været å passe på å han den i skyggen. men er vel fordeler og ulemper me alle årstidene.. men en ting jeg er gla for er at jeg slipper å fryse så mye om vinteren når jeg er gravid da.. jeg fryser veldig lett.. men som gravid har e ikke frøse i vinter enno.. å så er d vel litt etter som hvor lett man ser problemer i steden for løsninger på ting.. men jeg kunne ikke tenke meg å få barn i oktober november pga at d til tider er veldig kaldt hær nord og ville nok ikke turt å la ungen sove ute i 18 -25 minusgrader. eller 10 for den sak skyld..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå