mer enn bare mor Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 er litt i villrede her.. syns jeg har lest at emmaljunga er hakket lettere enn simo? har alltid "hørt" om simo, så føler at simo er det trygge valget å ta.. er ikke så kresen om det er bagvogn, eller duo/kombi.. vil ha en vogn som er god og trille, med god plass, slik at bebisen får plass til vinteren igjen.. (venter til sommeren) .. tenker å kjøpe brukt, tror jeg.. fordi det tross alt er så myyyye ant som må kjøpes inn.. blant annet ny bil, siden vi må ha en stasjonsvogn.. + at da tenker jeg at jeg kan kjøpe en billig vogn nå, og så heller en ny sportsvogn når ungen trenger det, og da jeg mest sannsynlig har funnet ut litt mer av hvilken vogn jeg trenger med tanke på hvor den blir brukt mest (inn/ut av bil, turer, kjøpesentre, etc....) er jo uansett ikke så lenge ungen ligger i bagen heller.. førstegangsfødende.. som dere sikkert skjønte av innlegget:)
lego Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Jeg var også i villrede mellom de to, men valget ble veldig enkelt når jeg først så emmaljunga "live" Jeg bare ELSKER vogna og gleder meg til å ta den i bruk igjen. (har en på 3 år fra før) Vogna er tung (ihvertfall den jeg har...) men det vil jeg tro at simo vognene er også. Jeg har bare erfaringer med emmaljunga da... Bortsett fra at vi kjøpte en liten lettere vogn senere da...
påskebabyen + novemberbabyen Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Hei hei Jeg hadde egentlig bestemt meg for en Simo kombivogn, MEN har endt opp med en emmaljunga mondial duo vogn. Vlaget var ikke så cankelig for meg etter jeg hadde ptøvekjørt disse to vognene i butikken. Begge er tunge vogner, men jeg synes emmljunga vogna var mye lettere å både kjøre og manøvrere Jeg anbefaler deg å prøvekjøre vognene, iallefall siden du skal kjøpe brukt Lykke til meg valget
Flickan Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 jeg hadde bestemt meg for emmaljunga edge duo, men prisen avgjorde for meg at jeg kjøpte simo kombi (med vendbart understell). har ikke fått prøvd ute med baby, men hadde annen vogn til min første og ser forskjellene og er 100% sikker på at jeg blir storfornøyd med simoen det eneste tipset jeg har som jeg virkelig savnet med min første er det med vendbart understell når man går i sol eller regn.. har gått mange turer å "dratt" vogna etter meg og det frister ikke til gjentagelse. også positivt med simoen er at du bruker "kalesjen" til bagdelen som forlenger og "ekstrabag" til barnet når det er for stort for selve bagen. lykke til med vognjakten!
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Emmaljunga har ikke vindtett og vandt tett stoff,det har derimot Simo. Simo duo er 4kg lettere enn simo kombi. Men simo duo og Emmaljunga doe edge vet jeg ikke.Men ca likt. Jeg har sett og prøvd begge i butikk,og fikk beksjed om at Simo er de vognene med minst reklamasjon på. Så vi valgte nok en gang Simo duo. Hadde Simo vogn til nr 1 også Den er også billigere.
snartentil:) Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Jeg har ingen erfaring med Simo-vognene, annet enn at jeg "prøvekjørte" i butikken, og fant ut at den ikke var rett for meg. Jeg elsker Emmaljunga Edge Duo-vogna mi, og gleder meg til å finne finne frem bagen igjen til nestemann kommer! Kan anbefale vogna på det sterkeste!
Lillemus&mamma'n Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Vi hadde nesten bestemt oss for simo duo, men mannen min syntes den virka litt "raklete", så vi måtte kikke litt mer, og da bestemte vi oss for emmaljunga edge duo i steden. Vi likte sportsunderstellet, lufteluka i kalesjen og det "innebygde" myggnettet. Damen i butikken anbefalte bruk av regntrekk på simoen uansett, (pga søle og sånt), så da har det ikke sååå mye å si om vogna er vanntett i utgangspunktet. Vi syntes emmaljunga'en så mye bedre ut enn simo'en også. Gleder meg til å ta den i bruk : )
Ella78 m/ A&M Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 Jeg kjøpte Emmaljunga Edge Duo til junior, som er født i juli, og selv om han er en lang gutt får han plass i bagen fremdeles, nå som han er 6 mndr, med pose i vogna.... Og jeg er glad jeg valgte Classic-understell (metall under vogna der man legger varer etc) for det tåler nok mer enn sportsunderstellet (tøy) og er lett å rengjøre etter en tur ute i søla... Det er jo til syvende og sist en smakssak. Jeg syns ikke Simo-vognene er noe særlig pene, de er litt tantete og gammeldagse, spesielt misliker jeg kalesjen.... Men det er bare min personlige smak, og det er sikkert MANGE som er uenige med meg der.... Hehe.....
2prinsesserogbim Skrevet 5. februar 2009 #9 Skrevet 5. februar 2009 Emmaljunga smart duo.... VEldig fornøyd med den....
mn73 Skrevet 5. februar 2009 #10 Skrevet 5. februar 2009 Simo, de er letter å trille syntes jeg, og de Emmaljungaene vi har hatt i bhg (mange sove vogner...) er ikke så stabile som simo, men har mange fancy finesser. Har valgt duo vogn da de er letter enn kombi. HAtt simo bag vogn og simo sportsvogn til de to jeg har her fra før, og vognene holdt seg utrolig bra i stoffet, var vanntette, og lette å rengjøre. Trengte ikke i maskina, men bare tørke av med fuktig klut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå