Gå til innhold

Betale for bilde på ultralyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk innkallelse til ul på KK i Bergen og det står at vi kan få med bilde hvis vi betaler 100 kr. Syntes det var litt drøyt jeg, er det vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betalte 100kr med barn nr 1, og 50kr med barn nr 2. Virker som det er en ny trend å betale for UL-bilder.

Skrevet

I min innkalling sto det at vi kunne få med bilde for 20 kr. Men vi fikk med fire fine ultralydbilder uten å betale. Kanskje det er standard å skrive det i innkallingen også er praksisen forskjellig fra plass til plass, evt fra person til person som foretar undersøkelsen..?

Skrevet

Jeg var på ultralyd på SUS, og i innkallelsen stod d at vi måtte betale 100 kr for bildene, så vi var forberedt på d. Men da vi var inne fikk vi 6 bilder uten å betale for noen av dem.

Skrevet

Hm, stod ingenting om å betale, skal på UNN om en uke..

Skrevet

Kan ikke huske det stod på innkallingen vår, men vi betalte 50kr og fikk vel 15bilder..

Skrevet

Vi betalte 50kr, fikk 3 bilder.

Stod i innkallelsen ang pris. Blefjell, Kongsberg

Skrevet

Var kr 50 i Desember, men sjokkerar jo ikkje akkurat at Haukeland mjølkar pengar der dei kan, berre sjekk parkeringsavgifta etterpå.

Skrevet

Å få bilder er jo et "ekstra" tilbud som de fleste steder gir, det koster med papir og blekk og da synes jeg det er helt rimelig at man betaler for det.. Man har slettes ikke krav på å få bilder i det hele tatt, på lik linje med at man ikke har krav på å få vite kjønn...... Ultralyden er et tilbud for å sjekke at fosteret er friskt. Punktum. Vær bare glad at de "orker" å gjøre litt ekstra...

Skrevet

Da har de økt satsene mye! Med nr 3 måtte vi betale 50 kr, med de andre to 30-40 kr. Er under 2 år siden jeg var til UL sist gang der. Men ja, du må betale på KK.

Skrevet

so what?

å få bilder er jo bare ekstra service. er jo en medisinsk undersøkelse - som man ikke betaler for!

syns det er kjempebra jeg at de tar penger for bildene, KK trenger ekstra penger.

vi kan ikke sitte å grine over alle kuttene som blir gjort der oppe, men ikke være villig til å betale småpenger for ekstra-tjenester!

Skrevet

Jeg griner ikke, jeg bare lurte på om det var vanlig...

Skrevet

helt vanlig på ullevåll og. !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...