missmam Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Er 36+5 på vei.. har de siste dagene vært skikkelig støl/vondt mellom beina.. asså fra låret og inn mot høna på begge sider.. i dag tar det kaka.. klarer nesten ikke gå... hva er dette... ?
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 høres veldig ut som bekkenplager på meg :-) jeg har vært myyye plaget med bekkenet begge ganger, og kjenner det blandt annet her. Kan også være nedpress fordi babyen ligger langt nede nå når du er på slutten, men det kjennes jo gjerne "innenfra".
missmam Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2009 Jeg vet ikke hvordan bekken plager kjennes ut.. så kanskje det e det! Har vært gravid en gang før også... men ikke hatt det slik før! Heller ikke noen ting av det tidligere i dette svangerskapet heller.. Men AU!!! Stakkars de som er plaget med dette store deler av svskapet.. Klarer jo nesten ikke gå.. men når jeg sitter.. kan jeg sitte i alle mulige stillinger uten at jeg merker noe til det.. meb beina oppi sofaen krølla sammen i alle mulige vinkler, hehe.. Kjenner heller ingenting i ryggen eller noe.. kun mellom beina.. Det er ikke nedpress tror jeg.. det kjennes anderledes ut..
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Jeg har heller ikke vondt når jeg sitter, egentlig. Men har store problemer med å reise meg og å gå. KJenner det også fremme i symfysen (fremme på det beinet som ligger foran liksom), bak øverst på rumpa og i halebeinet/bekkenbeinet... Men hvor man får bekkenløsning er jo varierende fra person til person. På meg er det en sånn ilende/stikkende smerte når jeg går, kjennes ut som en kniv eller noe, eller som om det brekker litt... Tror nok det er bekkenet som er problemet hos deg ja, vanlig å ihvertfall få litt på slutten.
missmam Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2009 På meg er det kun der.. Men det kjennes ut som jeg er suuuper duuuper støl!!!
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Er nok bekkenet da :-( Jaja, du er snart ferdig, får trøste deg med det. Hvis ungen ikke har festet seg kan jeg også trøste med at bekkenet ofte blir bedre da, fordi hodet stabiliserer bekkenet. Vær forresten forsiktig med å sitte i "rare stillinger", jeg blir ihvertfall mye verre når jeg gjør det. Det beste er å ligge på siden i sofaen med en pute mellom beina, eller å sitte på en høy pinnestol/kjøkkenstol e.l.
missmam Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. februar 2009 Tusen takk for svar, råd og tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå