Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Har altså fått sambo langt opp i halsen siden midtveis i svangerskapet. Han forandret seg plutselig, fra å være grei og snill, likestilt med husarbeidet og glad i å være hjemme sammen med meg, ble han sur, klaget over at han måtte gjøre husarbeid osv. Da babyen ble født ble han virkelig ille, fra å feste en gang i blant har han gått til å feste flere ganger i uka, røyker og drikker som aldri før, og jeg har flere ganger vært nødt til å sende politiet etter ham. Da har han som oftest ligget døddrukken i ei grøft... Har prøvd mange ganger å prate med ham. Har fått ut av ham at han føler at jeg krever for mye av ham, at han føler seg fanget, at han er lei av å ta hensyn til meg og babyen og at han har lyst til å leve som før. Barnet var planlagt, så det overrasker meg egentlig at han ikke var klar over ansvaret det innebærer å få barn. Han stilte opp i noen uker, men nå er han ikke engang hjemme når babyen er våken. Jeg kan ikke be ham om noe, for da klikker han og blir aggressiv. Og helt seriøst, jeg krever ikke mye av ham. Faktisk ingenting lenger, er flere måneder sist gang jeg gadd å ringe ham i løpet av dagen, for jeg var lei av at han ble sur. Jeg har levd som alenemor siden babyen var 1 mnd. Er nå 6 mnd. Kan det være fødselsdepresjon? Eller noe annet psykisk i veien med ham?
Clue Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Høres veldig leit ut for dere begge! Vill han virkelig ha barn, eller var det noe han gikk med på etterhvert? Virker ikke som han var helt klar for det. Det kan godt være en depresjon ja. Depresjoner kommer ofte når livet endrer seg mye, som det å få barn innebærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå