Gå til innhold

Kan du anbefale meg en bok?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i beit for ei god bok.

 

Jeg liker krim, eller mysterier (som "vindens skygge", "labyrinten" osv), gode familiekrøniker, men er egentlig ganske altetende når det gjelder litteratur.

 

Jeg blir lett "hekta" på en forfatter, og leser alt denne har skrevet, og jeg ønsker meg egentlig en "ny" forfatter å oppdage.

 

Alle forslag blir jeg glad for!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"En halv gul sol", av Chimamanda Ngozi Adichie. Nå har jeg riktignok ikke lest den på norsk, men den er fin.

 

Ellers er gammel Isabel Allende litt i den stilen du nevner. "Åndenes hus," "Eva Luna" og "Om kjærlighet og skygge."

 

I sjangeren ren krim, fengende og med mange bøker - prøv svenske Camilla Läckberg. Hun har gitt ut en 7-8 bøker nå tenker jeg. Godt krimhåndtverk.

Skrevet

Ja, Allende er fin. mange år siden jeg har lest noe av henne nå. Kanskje på tide med en ny runde...?

 

Adichie og Läckberg skal sjekkes ut!

 

Takk :-)

Skrevet

"Havets katedral" skal visstnok være helt fantastisk. Den står på må-lese-lista mi, men har ikke kommet meg så langt enda.

 

Min favorittforfatter er John Irving.

Skrevet

Nora roberts har kommet med en triologi..

husker såklart ikke navnet, men handler om tre venner/blodsbrødre og en stein/demon i en skog..

Bare lest første enda, og elsket den

 

Sånn familiekrønikk greier.. var hekta på bøkee om Inga Torfinnsdatter da jeg var gravid ( 8.bøker av Salmund Kyvik)

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Camilla Lackberg har veldig bra bøker.

Liker også bøkene om Harry hole, av jo nesbø. er vel 7 bøker i serien tror jeg.

Anne B. Ragde sine Berlinerpoplene, eremittkrepsene og ligge i grønne enger er morsomme og lettleste.

Soga om Gunnlaug Ormtunge er rein tortur, ikke les det. (Hehe, pensum...)

Skrevet

Hehe. Artig at du skulle nevne Gunnlaug Ormstunge... Jeg satt akkurat og hørte 8.klassingen min Norrøn litteratur og islandske slektssagaer til ei norskprøve i morra.

Skrevet

Havets katedral er en helt utrolig nydelig bok :)

Skrevet

Da er "havets katedral" og "isprinsessen" av Läckberg bestilt! Gleder meg til de dumper ned i postkassa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...