Himmel og hav Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Jeg er i beit for ei god bok. Jeg liker krim, eller mysterier (som "vindens skygge", "labyrinten" osv), gode familiekrøniker, men er egentlig ganske altetende når det gjelder litteratur. Jeg blir lett "hekta" på en forfatter, og leser alt denne har skrevet, og jeg ønsker meg egentlig en "ny" forfatter å oppdage. Alle forslag blir jeg glad for!
Gjest -<<- Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 "En halv gul sol", av Chimamanda Ngozi Adichie. Nå har jeg riktignok ikke lest den på norsk, men den er fin. Ellers er gammel Isabel Allende litt i den stilen du nevner. "Åndenes hus," "Eva Luna" og "Om kjærlighet og skygge." I sjangeren ren krim, fengende og med mange bøker - prøv svenske Camilla Läckberg. Hun har gitt ut en 7-8 bøker nå tenker jeg. Godt krimhåndtverk.
Himmel og hav Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2009 Ja, Allende er fin. mange år siden jeg har lest noe av henne nå. Kanskje på tide med en ny runde...? Adichie og Läckberg skal sjekkes ut! Takk :-)
prysseluskan Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 "Havets katedral" skal visstnok være helt fantastisk. Den står på må-lese-lista mi, men har ikke kommet meg så langt enda. Min favorittforfatter er John Irving.
LadyLuck & Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Nora roberts har kommet med en triologi.. husker såklart ikke navnet, men handler om tre venner/blodsbrødre og en stein/demon i en skog.. Bare lest første enda, og elsket den Sånn familiekrønikk greier.. var hekta på bøkee om Inga Torfinnsdatter da jeg var gravid ( 8.bøker av Salmund Kyvik)
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Camilla Lackberg har veldig bra bøker. Liker også bøkene om Harry hole, av jo nesbø. er vel 7 bøker i serien tror jeg. Anne B. Ragde sine Berlinerpoplene, eremittkrepsene og ligge i grønne enger er morsomme og lettleste. Soga om Gunnlaug Ormtunge er rein tortur, ikke les det. (Hehe, pensum...)
Himmel og hav Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. februar 2009 Hehe. Artig at du skulle nevne Gunnlaug Ormstunge... Jeg satt akkurat og hørte 8.klassingen min Norrøn litteratur og islandske slektssagaer til ei norskprøve i morra.
*bolla pinnsvin* Skrevet 4. februar 2009 #8 Skrevet 4. februar 2009 Havets katedral er en helt utrolig nydelig bok
Himmel og hav Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 4. februar 2009 Da er "havets katedral" og "isprinsessen" av Läckberg bestilt! Gleder meg til de dumper ned i postkassa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå