Gå til innhold

HVORFOR fordommer mot aleneforeldre?!?!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser på det som noe evneveikt å ha fordommer mot noe som kan skje med alle og enhver....

Men mulig de har fordommer mot enslige mødre som ikke løfter en finger for å bidra her i samfunnet, som igjen og igjen blir gravide med ny barnefar for å melke mer overgangstønad og mer bidrag..ut på tjo og hei anna hver helg..de er vel ikke så mange og en brøkdel av alle enslige forsørgere, men de er skyld i stigmatiseringen og fordommene.

Skrevet

Alle vet da at alenemødre er en homogen gruppe bestående av lettsindige, unge kvinner med meget lav intelligens. Dette er jo rene fakta, det er da ikke rart fordommene er i fri dressur...

Skrevet

Signerer uglemor... Tror at litt for mange har et litt skjevt syn på hva som er aleneforeldre. Synes av og til at det virker som om at alle tror at en alenemor alltid går hjemme på overgangsstønad. Det finnes jo nok av alenemødre som gjør det, selv har jeg ei venninne som har fått et nytt barn hvert 3 år. Hun har fire barn med fire forskjellige menn. Hun gjør det for å slippe å jobbe, innrømmer det til og med. Men de fleste aleneforeldre tror jeg er hardt arbeidende og normale mennesker, som faktisk ikke ønsker å være i den situasjonen, men som dessverre er blitt det.

Skrevet

Det kan skje alle, selvfølgelig. Generelt sett har denne gruppen en del "kjennetegn" akkurat som unge mødre. Mange tenker nok at den typiske alenemor håver inn penger på OS, bidrag osv. Fester annenhver (hver helg), ungen(e) blir satt til barnevakt så fort muligheten byr seg og fylla er viktig.

Har noen sånne venninner jeg, så det er ikke uten grunn fordommen er der!

Skrevet

Jeg syns det er veldig vondt å lese at så mange har fordommer mot alenemødre. Jeg ble forlatt av barnefar da barnet vårt var 3 uker. Det var til fordel for ei annen jente. Jeg ville så abselutt ikke at forholdet skulle ta slutt.

Nå 3, 5 år senere har jeg en flott kjæreste som jeg har vært sammen med i snart 1 år. Jeg har aldri ønsket å få barn med flere menn, men jeg vil jo ha flere barn. Barnefar gjorde damen sin gravid noen få måneder etter at han gikk fra meg. Det syns vel alle er helt greit?!

Jeg og kjæresten har ingen planer om barn før om tidligst 5-6 år. Men da har vel folk fordommer mot meg uansett, siden jeg har får barn med to forskjellige.

Min plan var aldri å bli alenemor, men jeg hadde ikke noe valg da han forlot meg. Vi var sammen i 5 år og bodde sammen i 4 av de. Jeg trodde jeg hadde funnet mannen i mitt liv, uten å vite at han ikke hadde funnet kvinnen i sitt liv.

Skrevet

Jeg skrev kjennetegn i mangel på et bedre ord. Tråden om unge mødre ligger jo her. Mye av det som står der tenker folk når de hører ung mor. Samme som de tingene jeg ramset opp er det folk tenker når de hører alenemor. Og ja, jeg VET mange tenker dette. Selv om jeg vet at dette ikke stemmer for det Teline.

Skrevet

Jeg beundrer aleneforeldre! Alle kan være uheldige å bli sittende igjen alene med barn. Noen kan kanskje om det selv, men det er jo overhode ingen drømmesituasjon, så jeg antar de fleste aller helst vil unngå det! Selv har jeg en kjempeflink sambo som tar seg av vår sønn når som helst. Om jeg hadde vært alene med hele ansvaret så hadde alt blitt MYE tøffere. Så til alle dere som er alene- keep up the good work. Jeg BEUNDRER dere!

Skrevet

Så flott at du vet det ;)

Gruppen av unge, alenemødre på OS er i mindretall i gruppen som heter aleneforeldre. folk flest ser ikke ut til å være klar over det :)

Skrevet

Da kjenner jeg nok bare den delen som tilhører mindretallet. Jeg vet jo at dette ikke stemmer for alle, men det er likevel lett å tenke sånn. I hvert fall for meg som bare kjenner denne typen. :P

Skrevet

Hva søren har dette med bidrag å gjøre`?

Skrevet

Det er jo en av måtene alenemoren på OS får inn penger på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...