EnJente_m_2Jenter Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Huff, jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte, men som noen av dere fikk med dere hadde jeg ikm lør 31 feb. Jeg testet to dager før ikm, med CB og QR. Begge ble positive, men det var svaaaaaaaakt, så svakt som det overhodet bare går an å teste positivt. Jeg ventet til lørdag, tok da en ny QR test = negativ. Søndag tok jeg enda en QR som også var = negativ. Tirsdagen kom (igår) og jeg tok en CB(vanlig) test ca kl 11 på formiddagen, som ble helt klart positiv. Senere på kvelden kl 21 igår, tok jeg en CB Digital, hvor det lyste GRAVID. I dag morges kl 9 hadde jeg time hos legen min, grunnet andre årsaker, men jeg nevnte så klart jeg nå mener og tror jeg er gravid og har hatt positive tester + det skal jo sies at jeg temper, og tempen min er høy og fin enda. Utifra hva fertilityfriend og tempingen sier, er jeg også gravid. Vel, dette var fint syntes hun, men mente vi kunne ta en blodprøve for å konstatere graviditeten. Vi tok en urinprøve, som ble DØNN negativ - blenda hvit ! Nå aner jeg ikke hva slags merke dette kan ha vært, men aldri sett noe lignende, finnes ikke ute på markedet som jeg vet. Sikkert noe legene har. Vi ble jo overrasket så tok en til, den ble da svaaaaaaaaaaaaaakt svaaaaaaaaaakt positiv, så vidt man skimtet noe. Jeg ble jo kjempenervøs og ikke minst lei meg. Legen valgte å ta en innvendig ultralyd og blodprøve for å sjekke hcg-nivået i blodet mitt, den får jeg ikke svar på før til mandag mente hun. Under ultralyden kunne hun ikke se noe embryo, men hun kunne se at livmoren var "tett" og godt dekket med en tykk slimhinne. Noe hun mente indikerer graviditet. Jeg hadde ingen blødninger utenfor eller inni livmoren, ei på livmortappen. Hun fant altså ingen spor etter blod, ikke så mye som en dråpe. Jeg begynte å gråte da jeg gikk ut derfra, det må jeg innrømme, for jeg ble veldig redd. Hva om dette har vært en kjemisk graviditet. Bla bla bla tankene bare suste i vei. Legen sa til meg at 4 positive tester ikke kan ta feil, om jeg ikke ER gravid, har i allefall graviditet forekommet. Hun mente at vi bør stole mer på positive tester, enn negative. Hun sa også at jeg jo ikke har blødd, eller har antydninger til blødninger på innsiden. Så hun sa at hun virkelig med tanke på positive tester, flere symptomer på graviditet (kvalme, ømme pupper, kviseutbrudd, uteblitt mens, det at jeg temper og har høye temperaturer enda, ALLE er gode tegn. Da jeg dro kjøpte jeg en to-pk med CB vanlig graviditetstest. Jeg tok den ene på jobb da jeg kom dit etter å ha vært hos legen. Positiv. Hverken kjempesterk eller svak, helt normal vil jeg si. Den andre skal jeg ta i morgen tidlig. Nå er jeg så redd så redd, hva om jeg er i ferd med å miste min lille eller alt har det. Og hva om jeg ikke har klart det alikevel. Tankene bare flyr og jeg er så utrolig "tom" føler jeg. Vet ikke helt hva jeg skal føle. Igår var samboer og jeg superlykkelige over digital test som lyyyste GRAVID. I dag så får jeg negativ test. Dere kan få se på tempen min om dere ønsker: http://www.fertilityfriend.com/home/240742 Skjønner at det er vanskelig for dere å si noe, men er det noen som har noen innspill blir jeg iallefall takknemmelig for det. Hilsen en litt frustrert og forvirret meg :'(
snuffe Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Hei, legen din har jo helt rett. Fortykket livmorslimhinne etter ikm og flere positive tester tyder på at du er gravid. Man ser ikke embryo så tidlig. En mulighet er at legens tester er mindre sensitiv for HCG enn de testene du har tatt hjemme. Da vil den få svakere/senere utslag. Sensitiviteten for HCG varierer fra 25-100 mellom ulike tester. Det høres forresten rart ut at du ikke skal kunne få svar på blodprøven før mandag. Vet du hvilket laboratorium legekontoret ditt bruker? Mitt (bor i Oslo) leverer sine blodprøver til Fürst, og da kan jeg ringe dit for resultatet allerede dagen etter. Om du er redd for å ha mistet bør du forresten ta en blodprøve til, på fredag, siden det er økningen i hcg som best forteller om alt er i orden så tidlig i svangerskapet. Men jeg synes altså det høres overveiende sannsynlig ut at du er gravid! Lykke til!
EnJente_m_2Jenter Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2009 Tusen tuuusen takk for et utrolig fint svar og ikke minst BRA svar. Du skjønner jeg at jeg reiser til Tyskland i morgen og skal være der til mandagskveld. Så jeg har ikke mulighet til å ta blodprøve igjen før jeg kommer hjem, det er jo veldig dårlig timing, men turen er bestilt og betalt og jeg må reise. Derfor jeg såå gjerne skulle visst dette også, for nå blir vel turen en eneste stor bekymring, noe jeg virkelig hadde håpet jeg skulle slippe. Jeg aner ikke hvem de bruker, eller hvorfor det tar så lang tid, for å være helt ærlig. Jeg ringer fredag uansett og spør. Veldig godt å høre at du er positiv, det hjelper tro det eller ei. Så fortykket livmorshinne etter ikm er en bra ting ja ? Med tanke på at den var der OG jeg har hatt positive tester OG symptomer, så må jo uansett en graviditet ha forekommet. Alt dette kommer jo ikke av seg selv. Tusen takk for svar Shute
vatrikla Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Hei, Jeg vet ikke om dette hjelper, men. Da jeg ble gravid med sønnen min (han er nå 2 år 8 mnd) hadde vi prøvd å bli gravide i fire år, og fått beskjed om at vi ikke kunne få barn. Jeg tok en CB test hjemme og den var svaaaaaak positiv. Morgen etter tok jeg en test til og den var klar positiv. Men jeg visste at hvis jeg var gravid så var jeg knapt 2-3 uker på vei. Jeg ble veldig nervøs og turte ikke å bli glad ennå. Ringte legen og fikk time med en gang. Der tok de en urinprøve og testet to ganger, de to gangene var den negativ (!!!!!!!). Så tok legen en blodprøve og jeg måtte vente i tre dager. Tre veldig laaaaaange dager, men det viste seg at jeg var jo gravid. Konklusjonen: Du er sikkert veldig kort på vei, derfor er det så mye frem og tilbake med disse resultatene. Og derfor var det ikke mulig å se noe på ultralyd. Ta det med ro, tenk positivt. Alt kommer til å gå bra!
EnJente_m_2Jenter Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2009 Tuuusen takk, det hjalp faktisk enormt !! Har lagt ut bilde av testen min fra igår, ligger under våre album om du vil se. Svaret ditt hjalp virkelig, takk
Venter på nr 3 Skrevet 5. februar 2009 #6 Skrevet 5. februar 2009 Hei. Jeg testet jo svakt positivt allerede søndag,selv om IKM er lørdag 7 feb,dro til legen og den var svak positiv,han tok en blodprøve på tirsdag,i går var jeg på sykehuset og tok ultralyd,så bare tykke slimhinner og det var helt normalt,siden jeg hadde EL 21 januar. Men blodprøvene viser at HCG øker hele tiden,så du er nok som meg,bare veldig tidlig i svangerskapet enda
EnJente_m_2Jenter Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2009 Hei du Lengter etter nr3. Jeg hadde el den 20ende januar, men ikm 31 februar, men det kommer jo av at jeg har korte sykluser da. Kanskje jeg rett og slett hadde ikm senere, som feks. i går, og derfor ikke har fått uuultrasterke tester. UTROLIG godt å høre det du sa om ultralyd, jeg kjente nå at jeg ble 5 ganger mer avslappet. Tuuusen takk. Jeg venter jo på HCG svarene, får de ikke før til mandag jeg da =/ takk for svar.
EnJente_m_2Jenter Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2009 (limer dette inn her også iom. at den på mange måter følger sammen med gårdagens tråd) Oppdatering på testing og temperatur ! Jeg har nå tatt en test igjen, denne morgenen, nettopp faktisk - som også er positiv. Den er ikke ultrasterk positiv, men helt vanlig positiv. Så jeg har bestemt meg at det sammen med at jeg i dag hadde en kjeeempefin temperaturøkning igjen, jo bare må være gravid. Jeg har jo ikke blødd, hadde ingen antydninger til blødninger, hverken inni eller utenfor livmoren, eller ved livmortapp. Tempen min fra FF: http://www.fertilityfriend.com/home/240742 Jeg må nok bare pent vente på hcg resultatene, og frem til da med mindre noe skjer, gå utifra at jeg er trygt gravid. I dag reiser jeg bort over helgen, håper jeg klarer å slappe av, til tross for alt dette. skal prøve å få tatt et bilde av dagens CB vanlige graviditetstest så dere får se hvor sterk/svak den er. Så får vi håpe på det beste Klem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå