Gå til innhold

=( =/ =( =/ =(

EnJente_m_2Jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, jeg vet ikke helt hvor jeg skal starter, men som noen av dere fikk med dere hadde jeg ikm lør 31 feb.

Jeg testet to dager før ikm, med CB og QR. Begge ble positive, men det var svaaaaaaaakt, så svakt som det overhodet bare går an å teste positivt.

Jeg ventet til lørdag, tok da en ny QR test = negativ.

Søndag tok jeg enda en QR som også var = negativ.

Tirsdagen kom (igår) og jeg tok en CB(vanlig) test ca kl 11 på formiddagen, som ble helt klart positiv. Senere på kvelden kl 21 igår, tok jeg en CB Digital, hvor det lyste GRAVID.

I dag morges kl 9 hadde jeg time hos legen min, grunnet andre årsaker, men jeg nevnte så klart jeg nå mener og tror jeg er gravid og har hatt positive tester + det skal jo sies at jeg temper, og tempen min er høy og fin enda. Utifra hva fertilityfriend og tempingen sier, er jeg også gravid. Vel, dette var fint syntes hun, men mente vi kunne ta en blodprøve for å konstatere graviditeten.

Vi tok en urinprøve, som ble DØNN negativ - blenda hvit ! Nå aner jeg ikke hva slags merke dette kan ha vært, men aldri sett noe lignende, finnes ikke ute på markedet som jeg vet. Sikkert noe legene har. Vi ble jo overrasket så tok en til, den ble da svaaaaaaaaaaaaaakt svaaaaaaaaaakt positiv, så vidt man skimtet noe.

Jeg ble jo kjempenervøs og ikke minst lei meg. Legen valgte å ta en innvendig ultralyd og blodprøve for å sjekke hcg-nivået i blodet mitt, den får jeg ikke svar på før til mandag mente hun.

Under ultralyden kunne hun ikke se noe embryo, men hun kunne se at livmoren var "tett" og godt dekket med en tykk slimhinne. Noe hun mente indikerer graviditet. Jeg hadde ingen blødninger utenfor eller inni livmoren, ei på livmortappen. Hun fant altså ingen spor etter blod, ikke så mye som en dråpe.

Jeg begynte å gråte da jeg gikk ut derfra, det må jeg innrømme, for jeg ble veldig redd. Hva om dette har vært en kjemisk graviditet. Bla bla bla tankene bare suste i vei.

Legen sa til meg at 4 positive tester ikke kan ta feil, om jeg ikke ER gravid, har i allefall graviditet forekommet. Hun mente at vi bør stole mer på positive tester, enn negative. Hun sa også at jeg jo ikke har blødd, eller har antydninger til blødninger på innsiden. Så hun sa at hun virkelig med tanke på positive tester, flere symptomer på graviditet (kvalme, ømme pupper, kviseutbrudd, uteblitt mens, det at jeg temper og har høye temperaturer enda, ALLE er gode tegn.

Da jeg dro kjøpte jeg en to-pk med CB vanlig graviditetstest. Jeg tok den ene på jobb da jeg kom dit etter å ha vært hos legen. Positiv. Hverken kjempesterk eller svak, helt normal vil jeg si. Den andre skal jeg ta i morgen tidlig.

Nå er jeg så redd så redd, hva om jeg er i ferd med å miste min lille eller alt har det. Og hva om jeg ikke har klart det alikevel. Tankene bare flyr og jeg er så utrolig "tom" føler jeg. Vet ikke helt hva jeg skal føle. Igår var samboer og jeg superlykkelige over digital test som lyyyste GRAVID. I dag så får jeg negativ test. Dere kan få se på tempen min om dere ønsker:

http://www.fertilityfriend.com/home/240742

Skjønner at det er vanskelig for dere å si noe, men er det noen som har noen innspill blir jeg iallefall takknemmelig for det.

Hilsen en litt frustrert og forvirret meg :'(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må være veldig kjipt og ikke hvite helt sikkert... Men krysser fingrene for deg:D

Skrevet

heihei du... Jeg trur du bare kan ta det med ro og nyte graviditeten.. Jeg har hørt at de testene som brukes hos legen ikke er så følsomme og at cb faktisk er bedre!!! Det har jeg hørt flere blitt fortalt av leger.. + som legen din sier at det ser fint ut der inne for en graviditet og at du har alle symptomer.. Du er nok bare så tidlig i graviditeten din at det ikke syntes på ul enda.. Ta det med ro og pust ut.. Du er nok gravid.. Og skal jeg tippe, med en liten gutt=)

Skrevet

Tuusen takk dere, positive svar fra dere og støtte hjelper virkelig såå merker jeg. Så igjen takk. Jeg la ut samme innlegg på 1 trimester og skravlesiden. Fikk et veldig bra svar inne på 1 trimester som beroliget meg veldig. En som kaller seg "shute" sa veldig mye fornuftig. Og dere også :)

Gutt ? =D jippi, altså, nå begynte tårene og trille her, for jeg er virkelig helt veggimella akkurat nå. Redd,glad, skeptisk, forivrret, bekymret, you name it. MEN det å få høre at du tror det er en liten gutt var sååå moro. Si meg "ser" du ? Isåfall så blir jeg kjempeglad om det kommer en gutt, for jeg har jo allerede en liten jente på 2,5 år. Så en gutt hadde vært midt i blinken, selv om en tulle er kjempevelkommen hun også :) Har sjekket kinesisk fødselskart, og de sier litt forskjellig, men flere sier gutt. Et kart sier jente.

Skrevet

heihei..

Jeg kaller meg ikke synsk akkuratt.. Men av og til får jeg en veldig sterk følse av ting, og det pleier og stemme ganske bra... Og følsen på gutt var veldig sterk på deg med en gang...=)

Lykke til da

Skrevet

Tusen tusen takk for det, håper inderlig du har rett !

Skrevet

Hei Mikadimoo,

takk for hilsen på tråden min!!!

Jeg ble så ivrig at jeg skrev svaret der med en gang, du får ta en titt der, så ser du hva jeg skrev...! :-D

Skrevet

Den er god :) skal gå å lese nå !

Skrevet

Jeg fikk aldri skikkelig sterke streker når jeg var gravid med tulla mi. Fikk bare svake streker. Husker jeg tok en test i uke 10 før jeg skulle på ultralyd og da var det såvidt det kom opp en svaaak strek!! Men trulta på 2 år ligger i sengen sin og sover hun, så alle tester trenger ikke være sterke:)

Men synes det er rart du har fått så mange som har være negative også da. Uansett, så har nok en graviditet forekommet ja, også får vi bare krysse fingrene og håpe på det beste!!

Det ironiske er at sist gang jeg var gravid (da mistet jeg) så testet jeg postivt 4 dager før ikm og på ikm dagen testet jeg med den sterkeste streken du kan tenke deg! Det virket som om jeg bare var SÅ gravid, for streken lyste jo omtrent så jeg måtte skjerme meg for øynene;) Men da mistet jeg i uke 8, så hvis det er noen trøst, så er det ikke nødvendigvis styrken på streken som gjelder:)

Masse lykke til i allefall:)

Skrevet

Takk for det kjære du :) Synes at alle slike innlegg hjelper jeg, for på noen virker det som om testen MÅ bli sterkere og sterkere og sterkere, om den ikke blir det betyr det at hcg'et har falt, noe det jo tydeligvis ikke nødvendigvis betyr :)

Jeg har nå tatt en test igjen, denne morgenen, nettopp faktisk - som også er positiv. Den er ikke ultrasterk positiv, men helt vanlig positiv. Så jeg har bestemt meg at det sammen med at jeg i dag hadde en kjempefin temperaturøkning igjen, jo bare må være gravid. Jeg har jo ikke blødd, hadde ingen antydninger til blødninger, hverken inni eller utenfor livmoren, eller ved livmortapp.

Jeg må nok bare pent vente på hcg resultatene, og frem til da med mindre noe skjer, gå utifra at jeg er trygt gravid. I dag reiser jeg bort over helgen, håper jeg klarer å slappe av, til tross for alt dette.

Så får vi håpe på det beste :) Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...