Gå til innhold

Skulle ønske jeg var eldre da jeg ble mamma....

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke fordi jeg ikke var klar som 20 åring, for det var jeg.. Men fordi jeg er så lei av å høre at jeg er ung mor, jeg føler meg ikke ung, jeg synes ikke noe om fyll og fest, mye bedre med en stille kveld med venner. en flaske vin, ost og kjeks. Eller en bedre middag og en øl. Mye alkohol og barn i huset har ingenting med hverandre å gjøre. Jeg bryr meg ikke om dyre og fancy babyting, men at barna mine er varme, tørre og at lekene er trygge.

Jeg vil ikke være ung, for jeg vil ikke settes i bås. Jeg er en flott mamma for mine barn.

Jeg synes det er på tide å slutte å kategorisere mødre og deres aldere, noen vil aldri bli voksne/modne og noen er det allerede fra tidlige tenårene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stigmatisering vil du møte uansett hva du velger. Det viktigste er at du trives med de valgene du har gjort og at du er en god mor.

Dessverre for mange unge mødre får folk et ensarta syn på dem pga "reality" programmet på FEM. Men alle med litt hjernekapasitet skjønner at dette er de verste av de verste, håndplukket for å gi god underholdning. Akkurat som de i charterfeber, big brother, robinson osv

Mange grupper opplever å bli satt i bås. Unge mødre, gamle mødre, alenemødre, hjemmeværende husmødre, karrierekvinner som allikevel får barn, mangebarnsmødre, enebarnsmødre, Mødre som sender barn i barnehagen.... lista er lang. Og alle finner vel seg selv innenfor ihvertfall en av disse kategoriene...

Skrevet

Da er det nok en god del brukere her inne som har litt mangel på hjernekapsistet anonym, for jeg opplever at mange(!) her inne støtter seg til nettopp dette programmet når de argumenterer med at unge kvinner aldri burde fått barn.

Jeg er glad for at jeg ble en relativt ung mor, men synes det er kjipt å bli satt i boks jeg også. Føler jeg overhode ikke kjenner meg igjen i alle fordommene som endel synes å ha om dette med å få barn i ung alder (ung alder i vårt samfunn vel å merke).

Skrevet

hehe, får høre jeg er ung mor enda..

jeg er 33 å har 5 barn..:)

Skrevet

Vel, når du ser hvordan folk skriver og hva de spør om så tror jeg nok det er mange her inne med begrensa hjernekapasitet... Men hvem gidder vel å bry seg om hva sånne folk mener?

Skrevet

"Dessverre for mange unge mødre får folk et ensarta syn på dem pga "reality" programmet på FEM"

Det der er en skikkelig Dib-myte. Det er nesten ingen som ser på kanalen FEM, og enda færre som ser på Unge mødre. Tror det er SVÆRT få som lar seg påvirke av de dille-jentene der.

Skrevet

og Jeg skulle ønske jeg hadde vært en yngre mamma, hehe. Var 31 da jeg endelig fikk oppleve det første gang.

Klem fra mamma på 35.

Skrevet

HI, på en måte så sier jeg meg enig. Det er slitsomt å bli satt i bås, og det er ikke morsomt når folk dømmer deg på grunnlag av reality show som unge mødre.

Men jeg prøver å sile ut dritten og konsentrerer meg om at jeg faktisk er en god mor. jeg elsker datteren min, og er allerede kjempe glad i babyen i magen. jeg har aldri klaget, ikke en eneste gang på at jeg savner tiden før jeg ble mamma. jeg har aldri ønsket at jeg hadde ventet til jeg ble eldre før jeg fikk barn.

Hvis noen spør meg om jeg ville gjort det igjen og om det er noe jeg angrer på, så svarer jeg at jeg ikke angrer på noen ting og jeg skulle gjort akkurat det samme på nytt og på nytt igjen:)

Men tror mange har vanskelig for å tro at man i en alder av 19 år, faktisk liker å sitte hjemme i helgene og som faktisk ønsker å gjøre noe med livet sitt. jeg startet på skolen med en gang permisjonen var over og har timet sv skap nr 2 slik at jeg blir ferdig med skole før baby kommer:)

Skrevet

HI her.

Det var bare for å sette en liten spiss på alt snakket om unge mødre, her inne på Dib er det faktisk "verst" å være ung mamma. Og dersom jeg tusler inn på senteret med datteren min i vogna og enkelte mennesker skuler på meg med dømmende øyne.. Da skulle de visst om han på 2 1/2 som er i bhg da... Idag kom jeg med datteren min i butikken og bak disken satt ei dame. Hun spurte meg faktisk hvor gammel jeg er... ble helt paff jeg, enda hun spurte på en pen måte.. Jeg svarte at jeg er 22, blir snart 23 og har en til på 2 1/2, da ble hun overrasket... Hun sa at i India var det vanlig å ha barn i min alder, men ikke her i norge.. Burde flytte til India jeg *haha*

Men så skal det sies at hun var i det minste hyggelig og spurte pent.. Verre med alle som setter øynene i deg og lar blikket følge deg som om de venter på at man skal slå ungen eller gå fra vogna eller lignende...

Skrevet

Det var ganske vanlig her i Norge før også. Rart hvordan ting forandrer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...