Lykkebarn og Mathilde Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Hei, Smører jo noen brødskiver til å ha med i barnehagen hver dag. Men synes kanskje det blir lite spennende for snuppa med det samme pålegget hver dag. Hun får av og til med youghurt og kavring også. Men har dere andre noen spennende forslag til variasjon i matpakkesmøringen?
Millapril Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Ja, det samme lurer jeg på. Det blir jo mye det samme pålegget vi varierer med. Har prøvd meg på pizzahorn (etter tips fra Sanasol) Vi har erfart at det som er mest poppis å få med, er middagsrester fra dagen før. Feks en fiskepinne eller en kjøttpølsebit, litt pasta penne osv Så vi lager alltid litt ekstra, sånn at vi har noe å veksle med. Spesielt på turdager. Ellers har vi lagt med noen havrefras, oppskåret paprika, mini-agurk også. Hun får alltid med en liten Biola. Har ikke prøvd kavring, som du nevner. Så det blir neste vi skal prøve!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Mia må få variasjon hele tiden, ellers vil hun rett og slett ikke spise matpakka si. Jeg baker hver søndag og fryser ned for hele uka, og hun spiser mye mer nå som det er hjemmebakst (selv om så veldig hjemmebakst er det ikke - ferdigposer kan brukes til så mangt!) Jeg har laget små ciabatta med innbakt skinke, grove frokostbrød (brøddeig kjevlet ut og skåret i små firkanter), vanlige rundstykker med smeltet ost oppå, pizzasnurrer og de hornene etc. Som pålegg har vi gått litt vekk fra prim og smøreost og mer på gulost, brunost, skinke, servelat. Hun plukker det jo av, men hun spiser det meste uansett. Vi også legger gjerne ved en middagsrest eller litt paprika/agurk/druer i en liten boks, eller en av de bittesmå rosinpakkene. Greit med en liten ting å glede seg til. Uansett så får de varmlunsj i bhg, så det er ikke veldig synd på henne om hun ikke vil ha brødmat en dag.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 5. februar 2009 #4 Skrevet 5. februar 2009 Her så har vi vel kanskje verdens kjedeligste matpakke hehe Camilla er ikke så glad i brød i matpakka, de får så mye brød de vil ha i bhg kl. 11, så når det er matpakketid klokka 14 så er hun ikke så sulten. Derfor har vi alltid følgende i matpakka: 1 Yoghurt som hun er avhengig av til frokost i bhg. Ellers er det alle slags typer frukt: druer, appelsin, eple, ananas, melon, kiwi, cherrytomater, mais, pære, blåbær, jordbær osv osv. Bytter litt slik at hun ikke får de samme fruktene hver dag. Men som regel er det 3 typer frukt i hver sin lille beholder Noen ganger bytter jeg ut 1 av frukten med f.eks. pølse, fiskepudding, fiskekaker, kalkunpølse, osv osv. På fredager får hun med seg en liten boks rosiner i tillegg....det er jo fredag hehe De gangene jeg har lagt med brød så kommer det alltid urørt tilbake igjen. Bekymrer meg ikke for det ettersom hun spiser godt med brød til lunsj og til kvelds her hjemme
Gjest Lilac3 Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Poden her har alltid vært matglad : ) Nå har han blitt 2 år, og har begynt å si hva han vil ha på brødskivene selv ; ) Kan godt bare sende med "vanlig" pålegg jeg, og alt går ned. Som regel får han: lever-/kyllingpostei med agurk, hvitost med paprika (alle fargene) eller tomat, svolværpostei, brunost. Han er spesielt glad i det han selv kaller "pølsemat": kokt skinke, kalkun og servelat. Ellers får han også fiskepudding eller fiskekaker på brødet. Hender han får knekkebrød også, eller "skorper", men ikke veldig ofte. Så får han også med seg små blomkålbuketter (rå), og det er veldig populært. Legger ofte med agurkbiter eller cherrytomat ved siden av. Vil gjerne gi med han rå gulrot, men det vil han faktisk ikke ha. Han liker ikke helt smaken av rosiner, svisker og aprikos (ennå?), ellers hadde jeg lagt med det også. Prøver å lage en sunn matpakke : )
Bellen^2 Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 En yoghurt er et "must" i frokostmatpakka til Sebastian. Hele verden raser sammen hvis ikke den er med:) Han spiser som oftest det han får med, men i det siste har han blitt hekta på lumpe/lefse. I stedet for en av brødskivene får han en lumpe/lefse med f.eks prim som jeg ruller sammen og deler i to. Han er skikkelig glad i ost, så av og til ligger det en liten BabyBell eller en annen ostebit i matboksen hans. Da kan han ikke få åpnet den fort nok:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå