Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg driver og strikker en genser fra garnstudio nr 18-3

http://www.garnstudio.com/lang/no/vi...d_id=3〈=no

jeg sitter fast ved skuldrene/armhull og ermer, det står :

kan noen forklare meg i enkelt ord

VENSTRE FORSTK:

Legg LØST opp 29-34-38 (41-44) m på rundp 3 med Fabel. Strikk rett på hver p - SAMTIDIG på 2.p legges det opp 1 ny m mot midt foran. Gjenta økningen på vekselvis hver 2.p og hver 3.p totalt 18-20-24 (28-30) ganger = 47-54-62 (69-74) m. Etter siste økning strikkes det 10 p rett.

Arb måler ca 11-12-15 (17-18) cm.

LES HELE AVSNITTET FØR DET STRIKKES VIDERE!

På neste p felles det 1 m mot midt foran ved å strikke de 2 ytterste m rett sammen. Gjenta fellingen på hver p (dvs både fra retten og vrangen): totalt 0-0-7 (19-12) ganger og deretter på hver 2.p (dvs fra retten): totalt 28-31-29 (21-32) ganger (det er nå felt 28-31-36 (40-44) m).

SAMTIDIG når arb måler 17-18-20 (21-23) cm legges det opp nye m på slutten av p mot siden til erme: 6 m 2-2-3 (3-3) ganger, 8 m 1-1-1 (2-3) ganger og 21-22-20 (23-24) m 1 gang. Etter alle økninger og fellinger er det 60-65-72 (86-96) m på p til skulder/ erm.

Når arb måler 26-28-31 (33-36) cm settes det 1 merke = midt oppå skulderen – SAMTIDIG legges det opp 2 nye m på slutten av p mot halsen, gjenta økningen på neste p mot halsen = 64-69-76 (90-100) m. Sett alle m på en tråd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du si helt nøyaktig hva du lurere på her? da er det litt lettere å forklare enn å forklare hele stykke

Skrevet

jeg har lagt ut genser som d står i starten nå skal jeg begynne og felle inn igjen, men jeg leste hele oppskriften, jeg skjønte ikke liksom oppskfiten på når jeg skal begynne me ermer eller og åssen jeg skal gjøre det

Skrevet

Hvis du strikker i den minste størrelsen så skal du begynne med å felle av på hver 2 pinne totalt 28 ganga. Men når arbeide måler 17 cm legges det opp nye m på slutten av p mot siden til erme: 6 m 2 ganger, 8 m 1 gang og 21 m 1 gang. Etter alle økninger og fellinger er det 60 m på p til skulder/ erm.

Det vil si at når arbeide mål 17 cm ved minste størrelse så skal du i tillegg til at du fell av framme så skal du legg opp nye maske på andre sia. Ikke den sia der du fell av. Du legg først opp 6 m 2 ganga dette skal du gjør fra retta så strikka du de vanlig på vranga før så å legg opp på nytt på retta igjen hvis du skjønna...dette hadde hvert mye lettere på msn eller tlf da det hadde gått fortere å forklar det

Skrevet

erme: 6 m 2 ganger, 8 m 1 gang og 21 m 1 gang. den settinger her hvis j skjønte riktig skal j legge op 6 m så strikke rett så legg opp 6 m igjen så strikke så 8 m så 21 m stemmer d

Skrevet

Jepp det stemmer da får du en arm :o)

Skrevet

jeg bare svarte på det du skrev. du sporte om det stemte ikke sant ?

Skrevet

mente denne delen

Det vil si at når arbeide mål 17 cm ved minste størrelse så skal du i tillegg til at du fell av framme så skal du legg opp nye maske på andre sia. Ikke den sia der du fell av. Du legg først opp 6 m 2 ganga dette skal du gjør fra retta så strikka du de vanlig på vranga før så å legg opp på nytt på retta igjen

Skrevet

Hva her var det du ikke skjønte? Jeg vet ikke vilken størrelse du strikker i så jeg tar utgangspunkt i den minste.

Du har jo begynt fellingen ikke sant ?

Når arbeide måler 17 cm skal du: pinne 1. øke med 6 m på den siden som armen skal hvere på. pinne 2: strikk de økte maskene som normalt.

pinne 3: øk 6 masker

pinne 4: strikk som normalt

osv

Men husk at du skal fremdeles felle av som normalt på motsatt side så mange masker som skal felles.

Håper det ble lettere nå :o) er ikke så god å forklare

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...