♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Vi var på øre-nese-hals i dag og legen slo fast at mandlene burde taes. Både ekte og falske. Skjønner jo at det bør gjøres når legen syns det, men kjenenr jeg gruer meg litt også, Men hun får det kanskje bedre etterpå? Noen med erfaringer fra dette som har noen tips eller råd?
meg tjohei Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Min datter skal ta mandlene om et par uker. Jeg har jobbet på øre-nese-hals avd, og har sett flere små barn ta både mandler og polypper (falske mandler). Det pleier og gå veldig bra, de kommer seg veldig mye fortere når de er små. det som er viktig og tenke på er hva en ønsker og oppnå med å fjerne disse. Er det gjentatte infekseksjoner og barna har gått på mange antibiotika kurer, mener jeg det er riktig og ta de. det andre er om det forstyrrer nattesøvn og om barnet spiser minimalt på grunn av pasasjehinderet. Det er et valg man må ta for barnet, jeg vet det ikke er lett. lykke til!
Sånn kan det gå Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Minsten tok mandlene + polypper (falske mandler) da han akkurat var fyllt 2 år. Mandlene var så store at de ikke så om det også var falske mandler der før under operasjonen. Han hadde stadig pustestopp om natta og våknet derfor ofte og ble sliten og trøtt om dagen, og var ofte tett før operasjonen og fikk helt nytt liv etterpå. Operasjonen var enkel og grei uten komplikasjoner. I alt 7 av barna våre (og mannen min) har tatt mandlene og det gitt helt fint med alle sammen og de fikk helt nye liv etterpå. Om noen plages av mandlene ser jeg ingen grunn til ikke å fjerne dem.
<3mamma3> Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Min sønn tok mandlene og polypper når han var 1 1/2 år. ingen betennelser, men INGEN søvn grunnet at han var så tett i halsen.. tunga hang nærmest ut av munnen til enhver tid og han slevet masse.. tok ett par uker så sov han mye bedre, ihvertfall for oss som var vant med å være oppe så og si hele natten... han er nå 5 år og ikke vært syk på 3 år! ikke feber, ingen halsproblermer eller noe! men ikke kjekt når det står på! men de er flinke, så det går bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå