Gå til innhold

dere som tar multivitaminer

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilket merke bruker dere?

Tror jeg må begynne å ta det, men usikker på hva slags type. Må ta noe uten vitamin a og d, da jeg også tar tran.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra på apoteket å spør, de pleier å være veldig behjelpelige med vitaminer og kosttilskudd! Bare si at du er gravid, og hvilke vitaminer du tar fra før, så finner de nok noe som passer for deg.. :)

Skrevet

jeg tar to kapsler med nycoplus omega-3 multi daglig! da får j i meg d j trenger i svangerskapet, pluss at j har trua på at d er de som har holdt meg frisk mens alle andre her har gjennomgått omgangs syken og infulensa!! gikk først på den vitamin pakken som heter Gravid,men da må man ta tran/omega3 ved siden av, og da blei d fire tab/kapsler hver dag, og d orka j ikke! så nå tar j heller bare to med omega-3 multi! funker kjempe fint!! ;o)

Skrevet

Jeg tar møllers total. 2 tabletter hver dag, en med omega 3 og en med multivitaminer. Og jordmor var så strålende fornøyd da jeg fortalte det, at det har jeg tenkt å fortsette med :o)

I tillegg tar jeg B-vitaminer, og da ble hun enda mer fornøyd, så jeg har ikke tenkt å endre :o)

Skrevet

Jeg tar også Møllers total, og er strålende fornøyd. Jeg gikk også på Gravid-pakken pluss omega 3 i den første tiden, og det ville jeg gjort igjen tidlig i svangerskap -pga folat og spesialtilpasning. Nå tror jeg derimot det holder lenge med Møllers total som jeg har brukt de siste 2-3 årene. For et års tid siden slanket jeg meg i en periode, da kunne jeg kjenne forskjell på om jeg hadde husket Møllers eller ikke, så det gjør en forskjell. Også kan du jo da slutte å ta tran.... skulle jeg tro.... Ellers er jeg veldig enig i at apoteket jo har mye kunnskap her.

Skrevet

Det er faktisk folat i de vanlige B-vitaminene som du får kjøpt i dagligvarebutikkene. Jeg tok dobbel dose i starten, men har nå gått ned til vanlig igjen.

Hvis du tar Gravid-pakken fra apoteket skal du passe godt på hvilken type omega3 du tar ved siden av, da begge kan inneholde en type vitaminer du helst ikke skal ha for mye av.

Omega 3 er forøvrig det viktigste etter hva jeg har forstått (+ folat selvsagt). Jordmor sa til meg at "Fosteret tar det det trenger" så vitaminer er først og fremst for din egen skyld, mens omega 3 har direkte innvirkning på fosterets utvikling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...