Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 kan jeg søke barnehage plass før barnet er født?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Du må vel vente til du har fått personnummer til den lille
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 De fleste steder (alle?) går ikke dette da du må ha personnummer på barnet først og det får man ikke før barnet er født
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Jeg snakket med de i barnehageetaten her og sa jeg måtte søke på dette opptaket (før 1 mars) hvis jeg skal ha inn mitt ufødte barn i april 2010. Tror jeg må legge inn min egen fødselsdato, men prøver å kontakte barnehageetaten igjen (ikke så enkelt å få snakket med rette vedkommende der nei) slik at jeg gjør det riktig. Men her er det ihverfall sånn at jeg må søke på hovedopptaket for at jeg skal få plass for barnehageåret 2009/2010 uansett om barnet er født eller ei.... Så sjekk med kommunen der du bor for å være sikker.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Vel, her er det også slik at man bør søke plass før hovedopptaket for å få plass i barnehageåret 2009/2010, men man kan likevel ikke søke om barnet ikke er født. Er barnet født etter 1 mars så er man bare uheldig i så måte.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Og uansett om du kunne ha søkt uten personnr. må du uansett søke på nytt i 2010. Det må alle nå.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #8 Skrevet 4. februar 2009 SKAL DU FØDE BARNET OG HIVE DET RETT INN I BARNEHAGEN ELLER? HVA MED ADOPSJON?? DU VIL JO TYDLIGVIS IKKE HA DETTE BARNET. STAKKARS LITEN BABY!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #9 Skrevet 4. februar 2009 Problemet er vel at mange kommuner fortsatt har så lange barnehagekøer at man må søke i god tid for å få plass. Det er mange som må sende barna i barnahagen etter endt permisjon og da er barna ca 1 år gamle (noen yngre hvis foreldrene velger 100% lønn). Er køene lange er dette ofte vanskelig å få til - spesielt om barnet er født like etter hovedopptaket. (jeg er ikke HI)
baima Skrevet 4. februar 2009 #10 Skrevet 4. februar 2009 Kanskje du bør lese innleggene skikklig før du svarer så frekt.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 ja det er synd på alle 1 åringer som må i barnehagen. skammelig av foreldre og stue dem bort på daginstitusjon.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #12 Skrevet 4. februar 2009 og hva har noe av dette noe som helst med adopsjon å gjøre??? ikke så nøye om du ikke ønsker deg (som du skreiv) adopsjonsbarnet da kanskje? værre for det biologiske barnet å være uønsket som du så fint sier.... JØSSES!!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #13 Skrevet 9. februar 2009 Detv el ikke snakk om å hive barnet rett inn i barnehage. Men noe har bare råd til å være hjemme i 44 uker. Og skal jeg i jobb så føler jeg meg trygg på at barnet har det bra i barnehagen. Det kan jo ikke være hjemme alene!!!!!! Og her er det slik at jeg må søke nå for mitt ufødte barn hvis jeg skal få plass i april neste år. Har fått dette bekreftet både i kommunen og hos ped leder i barnehagen her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå