Gå til innhold

Hvordan få samboer til å forstå

Anbefalte innlegg

Skrevet

at jeg faktisk ikke klarer alt. Jeg studerer 100%, han har 50% permisjon. Jeg må gjøre alt av husarbeid, lage middag hver dag og ta meg av babyn på 7 mnd samtidig som jeg strever med mye skolearbeid. Jeg sitter også stort sett alene hjemme om kveldene, for han har alltid noe han "må" gjøre.

Prøver jeg å si noe får jeg bare til svar at jeg kan være takknemlig for at han gidder å være hjemme, og at det er han som tjener pengene..

Begynner å bli seriøst lei og forbanna nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min erfaring..veldig vanskelig å få de til å forståd :S

Skrevet

Ord hjelper ikke alltid når man har samboer/mann som er tett i ørene. Det du gjør er å slutte å ta husarbeidet, og å finne ting du selv "bare må", som å trene, kollokviegruppe, kafe, trekkspillundervisning, hva som helst.

Først da vil han kunne sette seg inn i hvordan det er å sitte igjen alene med ansvaret, og et hus som flyter.

Skrevet

Eneste måten å få de til å forstå er å la de ha 100% pappapermisjon og jobbe 100% selv. Da ser de hva de forlanger av sin hjemmeværende kone...

Mannen min fikk en skikkelig aha-opplevelse da jeg begynte å jobbe og han skulle være hjemmeværende i pappapermisjon i 4 uker. Han kunne ikke skjønne hvordan jeg hadde klart både handling, husarbeid, matlaging og barnestell mens han var på jobb. Han kom til kort hver eneste dag ;)

Skrevet

Snakk med han om det. Hvis han ikke hører på deg, vil jeg si at han har liten respekt for deg, og det er faktisk et større problem enn at han sluntrer unna husarbeidet...

Hadde jeg fått til svar at jeg skulle være takknemlig for at samboeren min gidder å være hjemme, ville han nok pent ha funnet seg et annet sted å bo. Et forhold må bygge på gjensidig tillit og respekt.

Hvis han har 50 % foreldrepermisjon, så er det for å ta seg av barnet. Da må du bare forlange at han faktisk gjør det, ellers kan han vel like gjerne jobbe 100%?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...