vinter-baby Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Hei! Vet at mange av dere som går på overtid er litt redde for å måtte bli satt i gang, det var ihvertfall jeg selv. Har jo hørt mange skrekk historier om igansatte fødsler som har vært harde, og som har endt med ks eller tang/vakum. Jeg vil derfor fortelle min fødsel historie, for å vise at igangsatte fødsler kan være helt greit Jeg gikk med vonde modningsrier i to og et halvt døgn, uten at de helt store tingene skjedde. Modningen gikk sakte, og jeg begynte å bli skikkelig sliten av å ha vondt over så lang tid og av å ikke få sove. Etter 2,5 døgn avgjorde legen at jeg ikke var tjent med å gå slik lenger, og at fødselen burde bli satt i gang. Heldigvis var jeg såpass moden at legen kunne ta vannet, slapp altså modningspiller først. Etter en halv time fikk jeg egne rier, og fødselen var endelig i gang. Etter bare to timer hadde det åpnet seg til 4-5 cm, og 7,5 time etter at vannet ble tatt, var snuppa ute. Jeg trengte epidural, men jordmor sa etterpå at hadde det ikke vært for at jeg var så sliten før fødselen startet, hadde jeg nok sikkert greid med uten. Nå er jo å ta vannet den mest naturlige måten å sette i gang en fødsel på, kan hende de som må ha modningspiller har andre erfaringer, men dette var ihvertfall en fin opplevelse som jeg ikke er redd for å gjenta:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå