Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 burde jo heller gått til å sponse adopsjon!? Er jo lite logikk i at folk som ikke kan få barn naturlig skal tvinge det frem når verden flommer over av foreldreløse barn...
Gjest -<<- Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Mhm, for ikke å snakke om pengene som brukes på svangerskapsomsorg - og fødeavdelinger. Gratis abort og gratis adopsjon til hele gjengen, hva? Verden flommer på ingen måte over av foreldreløse barn som er klargjorte for adopsjon i land Norge har et adopsjonssamarbeid med.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Enig. Nå synes jeg ikke det er noe galt i at folk velger ivf, men skal man prioritere pengene burde adopsjon få midlene i stedet. Adopsjon er jo en form for veldedighet, som også gagner det norske samfunnet i form av større befolkning. Mens ivf koster penger, uten at det nødvendigvis blir noe resultat, og er et alternativ til å la foreldreløse barn få et hjem. Så ivf kan folk kanskje heller spare opp til selv, synes det er litt absurd at man har for lite penger og ressurser i form av leger, sykehusplasser osv til å hjelpe kreftsyke mennesker - mennesker som dør i sykehuskø - samtidig som man skal bruke ressurser på ivf.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 Tydelig at dere er idioter som ikke skjønner hvor vanskelig og dyrt det faktisk er og gjennomføre IVF. Ikke noen lett avgjørelse og sette i gang med behandlingen, mange bivirkninger og store smerter. Man virkelig ønsker seg egne barn for å gjennomføre noe sånt. Og ja, jeg er gravid ved hjelp av IVF. Førstemann fikk jeg uten hjelp for 12 år siden.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Ja, "dyrt" er vel et stikkord her...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Herregud! Mange andre steder man skal spare inn før man kutter støtte til IVF. Koster jo uansett masse i egenandel. Norge trenger flere barn!! tøys og tull. Ikke dermed sagt at vi ikke skal støtte adopsjon mer, det er altfor dyrt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå