Gå til innhold

Pusse opp gammel skatoll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode råd? Jeg har et gammelt skatoll fra 1900 og deromkring kanskje litt nyere. Det er laget av bjørk og for tiden beiset og lakket i en mørk farge. Planen min er å pusse dette skapet ned, men jeg ønsker å behandle dette skapet med noe. Vet ikke om det holder å olje det, eller om jeg bør beise det på nytt. Er det noen som har gjort noe lignende som kan gi meg noen tips?

Tenkte kanskje på å male det, men jeg vet ikke om det blir noe fint. Jeg tror ikke skapet er verdt særlig mye.

Takker så mye for tips.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

eg arva spisestuemøblene etter bestemor og har gjørt noe veldig enkelt som fikk de til å se utrolig flotte ut igjen.

det er slike møbler som halvparten av gamle folk har, hehe, sikkert fra førti-tallet, finèr med noen figurer som er limt utenpå skapdørene ol.

fargen var skjoldete av slitasje og sol og lakken var noen steder helt slitt av. de var så slitte og fæle at de rett og slett var en nødløsning inntil eg fant meg noe annet eg hadde anledning til å kjøpe

-men så fikk eg tips om noen "flasker" lakkbeis en får kjøpt på malerbutikker ( flaskene er mest gule mm)

HELT UTROLIG!

beiset et strøk med fargen svartbrun og syns fargen ble kjempefin, men sjøl om det var LAKKbeis i syns eg at det ble skjoldete pga at der det var lakk skinte det så annerledes enn der lakken var slitt vekk.

kjøpte derfor lakken i samme serie og da ble det PERFEKT!!!!!

ANBEFALES virkelig!!

eg har rett og slett fått meg HELT ny spisestue! og til og med ripene som min ene håpefulle frøken hadde laget i en av skapdørene er helt dekket uten at eg har gjort noe ekstra med de. genialt!

dette var dagens reklame...

Skrevet

Finnes det hvit lakkbeis også eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...