Gå til innhold

Hva spiser deres 10 mnd gamle baby? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker på hva konkret de spiser? Brødskive, bare grøt og middagsglass? Frukt, grønnsaker? Det dere spiser? Får de flaske ved siden av evt.pupp?

Noen eksempler på hva jeg lurer på....

Skrevet

Pupp ca. 1 time før frokost

Holle grøt til frokost og vann

Brødskive uten skorper i biter til lunch og av og til ett fruktbeger og vann

Pupp ca.16.00

Hjemmelaget middag eller middagsglass og vann

Holle grøt til kvelds og vann.

Pupp på sengekanten

Ellersw får hun ek kjeks eller en brødskorpe utenom av og til. Har prøvd noen ts. med yoghurt naturell en gang og kommer til å prøve det med jevne mellomrom frem til hun blir 1 år og kan begyne å drikke melk. Har prøvd å go hun den maten vi spiser, mne hun er ikke helt der ennå.

Skrevet

Min spiser alt! Skikkelig matvrak...

Pupp ved 06-07 tiden

Grøt og litt yoghurt til frokost + vann ca 08.00

2 brødskiver uten skorpe med variabelt pålegg og innimellom litt frukt +vann. ca 12.00

Et 8 mnd middagsglass + vann (noen ganger litt frukt her også..) ca 15.00

Grøt og et glass sviskemos + vann til kvelds ca 18.00

Pupp 19.00, deretter natta.. (Blir forøvrig tilbudt vann gjennom hele dagen)

En matglad krabat!

Skrevet

Det var det jeg trodde!

Takk for svar, foresten :-).

Går det an å være litt "sen" på maten og eller?

Huff, barnet mitt klarer ikke å svelge noe særlig mat med klumper. Brødskive har jeg og prøvd, har t.o.m dynket den i mme, men h*n bare brekker seg. 8 mnd middagsglass er det samme.

Kommerliksom ikke lengre enn grøt og de middagsglassene for de minste.

Kan forøvrig nevne at h*n ikke har fått tenner enda.

Har deres det? Kommer det seg når de får tenner kanskje.

HI

Skrevet

høres ut som du beskriver jenta mi da hu var liten utenom tennene. hun er veldig trang i halsen å har derfor vert håpløs bestandig når det gjelder mat. hun klarte ikke svelge små brøbiter før hu var 12 13 mnd å da måtte jeg legge skiva i et tynt lag med melk. spurte på helsestasjon å det var helt normalt at noen er senere enn andre. kansje det hjelper bare barnet ditt får tenner. men jeg ville bekymret meg for det så lenge barnet er mett å fornøyd med det du får i den =)

Skrevet

Jeg er anonym 17:05

Min har kun fått to tenner og det var bare for noen uker siden.

Frem til min var 8,5 mnd spiste hun veldig lite. Spiser ikke så store megder hver måltid enda men spiser brødskive.

Første ungen min som er 3,5 år spiser enda ikke mye så det er ikke alle som spiser like mye. Hun på 3,5 år er kun 12 kg.

Skrevet

skulle selvfølgelig stå : men ville IKKE bekymret meg for det :S

Skrevet

Hehehe, anonym 10.33. Den siste setningen ble noe rar uten "ikke", ja.

Jeg mistenker og at h*n er litt trang i halsen, for h*n får fort hovne mandler. Jeg får ta det opp på helsestasjonen neste gang vi skal dit og høre hva de sier.

Jeg må komme med en rettelse da, for h*n har nemlig fått EN tann siden sist jeg skrev :-D.

HI

Skrevet

Gutten min er 10 mnd. 10 kilo og 75cm.

05.00 Flaske 240ml MME

08.00 12mnd grøt, dessert, vann, d-dråper

11.00 1 Brødskiv uten skorper, yoghurt, vann

13.30 1 Frukt

15.00 Hjemmelaget middagsglass, sviske og vann

18.00 12 mnd grøt, 1 frukt og vann

22.00 Flaske 240 ml MME

Han har tre tenner, to nede og en oppe. :)

Skrevet

Min er altetende og spiser brødskiver selv.

(er 8 mnd)

Men forrige barn var litt mer som din, og det gikk også veldig i faser, plutselig kunne hun spise for ei hel uke på to dager, for så å stenge fullstendig igjen i to uker:p

Hun er sånn ennå og blir 3.

Så lenge barnet får i seg det nødvendige så trenger du jo ikke bekymre deg:)

Skrevet

Spiser det meste ja.. Brødskive( brunost/smøreost/prim/leverpostei/kaviar), grøt, yoghurt, masse forskjellig frukt og grønnsaker, hjemmelaget middag. Pupp får han morgen og kveld, en liten sup bare, det er alt som er igjen der i gården! Av drikke får han vann, og vann blandet med en skvett eplejuice til frokost og kvelds.

Skrevet

Vi sliter litt, spiser ikke så variert som jeg skulle ønske, men men...Står opp 0530/0600 og er i seng 18.30.

frokost: mme 200ml

frokost 2: havregrøt (vanlig som vi spser med kli + godnatt risgrøt blandet i til henne for å gjøre den litt meindre heavy)

lunsj: grøt og vann (evt mme hvis hun ikke spiser så mye grøt)

middag: grøt...igjen. vann eller mme og det som vi spiser til middag, gjerne gnage på biff eller brokkoli. Fullkornspasta er også digg. Pannekaker og gulrot. Vil IKKE ha middagsglass eller moste ting.

kvelds: grøt, grøt, grøt og 200 mme på stellebordet før tannpussen.

Av og til får hun fruktbeger som et mellommåltid eller som dessert.

Vi prøver også å få i henne skive, med varierende hell. Noen ganger mumser hun det hun klarer, andre ganger noen biter.

Lager gjerne armeriddere og ostesmørbrød til variasjon.

Hun er forresten 9 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...