Gå til innhold

Hva er "vanlig" huslån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et lite hus og vurdere noe større. Har vært i banken og han mener vi fint kan greie 1,9mill.

Dette er MYE i lån, mener jeg. Rådgiveren vår i banken var enig, men at svært få unge kom seg unna med mindre dersom man ikke hadde noe egenkapital. Det er ikke mye hus man får for pengene, liksom.

Så derfor lurer jeg på hva dere har i huslån og om det virkelig er "normalt" med nesten 2mill i huslån. Har forøvrig ingen annen gjeld..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

VI har 2,5 mill i boliglån og da er bilen inkludert (dog med en nedbetalingstid på 10 år). Dette på et hus vi kjøpte til 4 mill. I tillegg har vi 2 studielån på tilsammen 390.000 kr.

Skrevet

Vi hadde litt ek da vi kjøpte hus og huslånet vårt er på 1325000. Skal nå renovere huset og går over til fleksilån og har da en øvre grense på mellom 1,5 og 2 mill (under godkjenning nå). Om lånet er stort eller lite for en å betjene kommer vel egentlig mest an på hva man tjener og det vanligste da er vel 3x årsinntekt (samlet om man kjøper sammen). Det ligger i alle fall vi innenfor selv om vi skulle bruke max av fleksilånet.

Skrevet

Har over 2 mill i huslån, i tillegg har vi studielån begge to. Fikk lånetilsagn på 2,8, men DET syntes vi var mye...

Går helt fint det. Kunne forsåvidt heller ikke hatt mindre lån, bor i Oslo så da måtte vi i så fall bodd fryktelig dårlig :)

Tror nok absolutt at det er normalt med nærmere 2 mill i huslpn, men det kommer jo selvsagt an på inntekt og bosted.

Skrevet

Alt kjem jo ann på inntektene her da. Me har samla lån på litt over 1mill. Huset kjøpte me billig for 6år sida og det er ein del ting me skulle ha gjort på huset men som me tar litt etter litt. Satte opp garasje i sommar og lånte da opp 300 000kr på huset og skal få ny takst her til sommaren når garasjen er heilt ferdig, manglar trapp opp og golv oppe også skal me isolere og ha gips på veggane.

Huslånet er ikkje på 900 000kr ein gong. Me klarer ikkje meire nå for eg er student og har kun studielån. Mannen min har ikkje studielån.

Eg hadde vert litt nervøs med nesten 2mill i lån, men eg veit jo at det er ikkje mykje hus ein får for ein mill lengere........

Skrevet

Ja, jeg skjønner det må stå i stil til inntekten.

Vi har nå ca 650.000 i samlet inntekt, pluss evt tillegg og ekstravakter. I mai går vi opp ca 80.000,- tilsammen.

Vi bor i Fredrikstad

Skrevet

Vi har ca. 1,9 i gjeld, er unge og null egenkapital da vi kjøpte i sommer. Å si at man ikke får noe særlig med hus for den prisen er tull. Her har vi to etasjer og innredet kjeller. Totalt 189m2. Det må jo pusses opp her, men det er stort sett bare maling og nye gulv som trengs da kjøkken og bad var nyoppusset. Bor heller ikke ute i ødemarken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...