Gå til innhold

Handleliste fra apoteket..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kjøper dere andre?

jeg har skrevet ned:

-mesoft til å rense navlen (bruker en noe annet enn vann/saltvann å rense med?)

-badeolje

-zinksalve, elller evt. noe som er bedre?

-engangs ammeinnlegg, (har i ull også)

-manuell brystpumpe?

-paracet til baby

-febermåler

-nesesuger

-flasker/smokker

Og hvilken type bind handler dere inn? Kan ikke se for meg at det er nok med vanlig always nattbind?

Butikkene stenger vel ikke selv om en har fått baby i hus, men er greit med alt som er unnagjort:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri rørt navelen til mine to, de tørket fint inn og ramlet av etter noen dager.

Jeg er ikke så glad i Zink. Kun på såre romper, men liker Aselli bedre.

Hvis baken ikke er sår er det bedre å bruke en barrieresalve for å forhindre sårhet. Zink tørker ut huden og er vanskelig å vaske vekk uten olje.

Hva bind angår har ikke jeg funnet noen som er store nok etter fødsel, fint med de blå TENA bleiene de har på sykehuset de første dagene, LER

Skrevet

Hvorfor skal du kjøpe alt dette på apoteket?? Jeg kjøpte nesten alt dette i vanlig mat butikk, er halve prisen, just as you know :)

Skrevet

Jeg fikk anbefalt en salve fra helsekostbutikk: SANO

Gjør visstnok underverker for såre stumper

Skrevet

Høres ut som du hadde en fin liste :o) Jeg gjorde heller ikke noe med navelen til mini nr 1 - ramlet som hun over meg sier, av etter noen dager. Engangs ammeinnlegg er sikkert billigere i vanlig matbutikk om de har den typen du vil ha der, om det skulle bety noe :o) Samme med flasker og smokker.

Men mesoftkompressene er fine å bruke til rompevask uansett, så jeg hadde nok kjøpt :o)

Skrevet

Hva slags bind du trenger er sikkert umulig å si på forhånd. Jeg brukte bleiene vi fikk på sykehuset mens jeg var der, og da vi kom hjem holdt det med vanlige nattbind. Men jeg blødde ikke spesielt mye, ei heller lenge (11 dager).

Skrevet

kommer nok ikke til å handle alt på apoteket nei.. men er vel "apotekvare" jeg skulle frem til:)

Skrevet

Av det jeg har kjøpt på apoteket har jeg til nå kun brukt:

Mesoft kompressene - men bruker de til å tørke/vaske av verste bæsjen med.(har hatt noen turer til apoteket og supplert av disse:-))

Klorhexidin- som jeg har renset navlen med, jeg brukte bomullspads å rense med

Nesesugeren- gutten min ble forkjølet 6 dager gammel, så den kom godt med da.

Babyolje

Negleklipper- Gutten min kom 1 uke over termin, og hadde ganske lange negler, så disse måtte jeg begynne å klippe etter noen dager.

Sink-salven, brystvortesalven, termometeret, flaskene mm har jeg enda ikke hatt bruk for, men er selvsagt greit å ha i hus, for man vet aldri om man får bruk for det tidlig.

Smokk måtte vi begynne med den dagen vi kom fra sykehuset, så glad jeg hadde de i hus. Her brukes det NUK, og de har han tatt uten problemer.

Av ammeinnlegg anbefaler jeg Chicco sine, Jeg har prøvd Natusan og de loer og henger fast i brystvorta.

Av bind har jeg brukt Libresse Maxi, både natt og vanlig, men så har jeg blødd lite etter at jeg kom hjem fra sykehuset da. Men jeg sydde mye og har ikke hatt problemer med at bindet har vært ubehagelig mot stingene(har hørt mange klage over det med forskjellige bind)

Skrevet

Åh, du har glemt krem til brystvortene! De fleste anbefaler Purelan - selv liker jeg Unguentum M best :o)

Skrevet

hehe..purelan tuben står trygt på badet;) *noterer unguentum* Takk for tips! :o)

Skrevet

Slikt variere jo fra år til år hva som er riktig. Men jeg trodde det var slik nå at man bare skulle la navlen være i fred og at vi derfor ikke trenger produkter til å rense den med. Er det endret igjen?

Hva angår bind så satser jeg på always nattbind og ser om det funker. Disse suger etter hva jeg hører blod bedre enn diverse inkontinensprodukter. Blir de for små får jeg kjøpe noen Tena bleier siden. Evt. mannen min får gjøre det, da blir han nok glad ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...