Gå til innhold

Dere som sliter med kvalme; når kom den??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kun 4+1, og har ikke vært kvalm til nå, men er det mest sannsynlig at den kommer senere?

Bare lurer på når det er vanlig å være kvalm fra...:-)

klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er veldig forskjellig - med nr 1 hadde jeg nesten ingen symptomer og var veldig lite kvalm...

Nå med nr 2 ble jeg skikkelig dårlig allerede i uke 3, altså 1 uke før IKM, testet positivt 6 dager før IKM. Har vært sengeliggende i over 3 uker med kvalme, svimmelhet, uvelhet, frysninger etc, etc... Er i dag 6+4 og har hatt noen dager som har vært OK - jeg har ihvertfall vært oppegående og vært en liten tur ute i butikken, så det har vært OK =)

Ble sykmeldt fra uke 3 og frem til uke 10... Skal tilbake til legen da!

Håper det bare blir bedre snart... Kvalmen kommer og går og det kjennes ut som om jeg skal kaste opp hele tiden - men det kommer ikke, det er skikkelig slitsomt og tærer på humør og alt som er...

Stakkars mann og barn, hehe - men det blir jo bedre etterhvert da =)

Lykke til =)

Klems

Skrevet

Det er nok mest vanlig at kvalmen kommer litt senere, selv om det varierer veldig dra kvinne til kvinne. Selv ble jeg skikkelig dårlig mot slutten av uke seks. Det kom veldig brått, og når det først begynte så kastet jeg opp flere ganger om dagen. Og sånn er det fremdeles (nå er jeg i uke ni)...

Håper for din del at du slipper å bli kvalm. Nyt hver dag du er i god form. Det er ingen grunn for å bekymre seg for noe som kanskje ikke kommer til å skje.

Skrevet

åj høres fryktelig slitsomt ut å være så kvalm, skjønner godt det tærer på humør og alt:-O

Håper dere er kvitt den veldig snart og bare kan koooose dere videre i sv.skapet:-) lykke til:-)

ps: jeg håper jo veldig at jeg slipper kvalmen!! kjenner bare jeg er skikkelig svimmel av og til, særlig når jeg drikker kaffe:-S he he..

klem

Skrevet

midten av uke 6...

er helt grusomt...

mini lager hyss for meg allerede:)

er verdt det da:)

Skrevet

Min kom ca uke 8 og varte i to uker fram til nå i uke 10 :)

Skrevet

håper jeg slipper unna da:) er 10+0 på fredag:)

Skrevet

kvalmen kom her i uke 7...er 10+6 idag, og matlysten er bedre, men fortsatt småkvalm innimellom...men tror det verste er over for min del;-)

håper du slipper unna!!!

Skrevet

Blææk... min kom for tre dager siden 6+0... ajajaj, ikke noe gøy.

Skrevet

Jeg ble kvalm ca uke 6 og er det enda. Er nå 11+2. Er skikkelig lei av å gå rundt å være konstant kvalm og jeg har ikke funnet noe som hjelper heller, men håper og tror at det snart skal gi seg..

Forrige gang jeg var gravid var jeg ikke plaget med kvalme. Jeg ble kvalm dersom jeg ikke var nøye på å spise regelmessig, men med en gang jeg spiste forsvant kvalmen, nå er jeg kvalm samme hva jeg gjør..

Skrevet

jeg blei oxo kvalm allerede i uke 3, er i uke 6+5 nå, å det bli bare verre og verre :(:(

Skrevet

Sukk. Håpet på litt oppmuntring her jeg.. Begynte med kvalmen uke tre. Har bare blitt værre og værre. Har to-tre dager på rad som jeg kaster opp bare jeg reiser meg opp.Har en dag eller to som jeg virker vanlig, og så er det på igjen. Blir rett og slett tom og utslitt av dette her. Er nå i uke 9 og har sykemelding. Håper på bedring..

Skrevet

jeg ble kvalm i uke 6 med nr en. samme nå.. blir deprimer tav å gå rundt så kvalm jeg.Men er ikke noe å gjøre med:)

Skrevet

er 6+3 idag og har vært kvalm i ca 5 dager. Med nr 1 begynte kvalmen da eg var vel 7 uker

Skrevet

Ville bare tipse dere kvalme damer med at B 6 vitaminet skal hjelpe mot kvalme i tillegg til proteinrik mat. Dette med B vitaminet er forskningsbasert. Proteintipset kommer fra naturmiddelverdenen og dermed ikke vitenskapelig. Men, verdt å prøve.

Bare et tips:-)

Skrevet

Skriver under her. Har vært uvel en stund, men i går kom kvalmen med oppkast flere ganger, på kvelden:-( Er 5+2. Det er skikkelig ille når det står på. I oktober vil jeg nok si at det var verdt det! Har ikke orket å spise noe i dag, orker ikke kaste opp mere. Men, jeg får ta det som et godt tegn, håper spiren sitter skikkelig denne gangen.

Skrevet

Jeg er akkurat 5 uker på vei i dag, og har vært småkvalm i noen dager. Men ikke bare på morgenen! Kan like gjerne være kvalm klokken 21 om kvelden. Er ikke veldig plaget jeg da, har ikke kastet opp, og spiser i grunn som vanlig. Verste hos meg har vært menssmertene. Har også vært veldig frossen og har hatt lett hodepinei noen dager, kan det skyldes svangerskap? Kan også plutselig bli veldig varm. Men kan jo være tilfeldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...