Gå til innhold

Alle med 3 tette barn se hiiit!! :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid. Veldig lite planlagt og jeg har en dårlig følelse av at det ikke kommer til å gå å beholde. Vi har ikke plass (63 kvm), vi har 2 fra før. En på 3, vil være litt over 4 da vi får en til i så fall. + lille pjerten som vil være rundt 20 månder. Ikke har jeg jobb fordi vi ikke har barnehage til minsten. Føler egentlig ikke at vi har overskudd til en til heller. Men likevel, så synes ikke jeg abort er en god ting. Synes det er veldig vanskelig!

Hvordan er det å ha 3 veldig tette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nettopp fått tredjemann og har ca samme alder som dine vil bli. Det har gått over all forventning. Størstemann er veldig stolt og hjelpsom, ser lite søskensjalusi, han er flink til å sette ord på følelsene, og det virker som han takler det nye familiemedlemmet fint. Minstemann har jeg inntrykk av er litt liten til å skjønne hva det innebærer. Har ihvertfall sett lite søskensjalusi hos jhan også. De to største er blitt mer sammensveiset etter at lillebror kom, de lekker seg bedre sammen og det er mindre krangling "felles skjebne felles trøst". Nå har jo jeg jobb og barnehage til de to største så slik er jo situasjonen litt annerledes, men for min del gikk det mye bedre å få hverdagen til å gå opp med tredjemann, enn når jeg fikk andremann. Det er travelt og det går i ett fra morgen til kveld, men det er jo mye kos også. Jeg tenker på hvor gøy de skal få det når de blir større. Håper vi klarer å bygge gode søskenrelasjoner slik at de får mye glede av hverandre gjennom oppveksten.

Skrevet

Mine to eldste var 4,5 og 2 år da minstebarnet ble født. Overgangen fra 2 til 3 var ikke i seg selv den største, men det kunne være hektiske morgener! Vi hadde barnehageplass til de to eldste - og det var GULL verdt! Da fikk jeg mulighet til å roe ned med babyen mens de hadde korte dager i barnehagen, og ikke minst; de fikk den oppmerksomheten de hadde krav på sammen med jevnaldrende.

Nå venter jeg nr. 4. Det er 10 år siden forrige gang, så med store barn regner jeg med at dettte blir en helt annen barseltid.

Selvom de to første årene kunne oppleves som hektiske, er jeg nå kjempeglad for at vi fikk tre tette barn. De har utrolig stor glede av hverandre og vi kunne tidlig gjøre mye sammen som èn familie. Barna liker det samme og vil gjerne oppleve og være med på de samme tingene, så etter hvert blir faktisk det å ha tre tette barn en avlastning! Istedenfor at foreldrene må dele seg for å følge opp barna, kan man følge opp alle tre sammen! Veldig praktisk - og ikke minst veldig hyggelig!

Lykke til!

Skrevet

Har en venninne med 3 ekstremt tette. Hun sier at det var slitsomt i begynnelsen, sånn med en gang. Men når de ble litt større fikk de masse glede av hverandre og hun kunne ikke tenke seg å ha hatt lengre tid mellom hvert barn . Overgangen fra 2 til 3 var heller ikke så stor som fra en til 2. Jeg syns i allefall du skal tenke deg godt om før du vurderer abort fordi det passer dårlig nå. Hvis du i utgengspunktet ikke liker tanken på abort så kan nok det komme til å plage deg fryktelig senere og det går mer ut over de barna du har nå enn å få en til.

Skrevet

når det gjelder plass - så kommer dere vel ikke til å bo der for alltid ?

Så ikke la det stoppe deg :o)

Jeg skal definitivt ikke klage siden jeg har 200 kvm og en veranda som er like stor som leiligheten din - det har vært mitt argument for å ikke ha nr.3, men nå har vi planer om å bygge hus selv og da blir det på 1,5 måls tomt.

Bare tenker at dere bor kanskje trangt nå - men det kan dere forandre. Du kan ikke forandre din situasjon nå og hente frem babyen den dagen dere flytter inn i større plass.......

Så hvis dere eeeegentlig vil ha babyen - så tenk at dere kan løse plassproblemet i fremtiden....

Etter å ha lest innleggene på denne tråden så har jeg mer lyst på nr.3 og heller jobbe med saken om å få bedre plass til familien....

Skrevet

Jeg har fått 5 barn på 8 år, venter nr 6. Vi har vært innstilt på det, og det går kjempefint. Ikke ta abort fordi dere ikke har "plass" akkurat nå. Det bryr ikke barna seg om, de vet ikke om noe annet heller.

Jeg forstår ikke hvordan det kan være et vanskelig valg om man skal ta abort eller ikke, bare fordi det ikke "passer" å få barn akkurat nå. Jeg hadde ikke planlagt å bli gravid før til sommeren, men ble alikevel bare glad da jeg ble det.

Overskudd har en vel aldri når en har barn? Senk aktivitetsnivået og forventningene, og gjør noe med innstillingen.

Det kommer til å gå bra, dette er jo fantastiske nyheter!!! Disse første åra går fort og plutselig sitter du der i et stort hus med altfor mye plass:-)

VI bodde i 3 år i en 80km2 med 3 barn da vi flyttet inn, og fikk 2 barn mens vi bodde der.. Visste det ville være for en tid, det gikk helt greit.

Jeg sier bare: GRATULERER! kos deg masse med barna dine.

Skrevet

Vi har det vel omtrent som dere.. Eldste blir 4 år en mnd før babyen kommer. Mellomste er da 2,5.

Vi bor på litt over 100kvadrat, og har 3 soverom...

Skal love deg at vi grublet mye frem og tilbake! Men jeg klarte rett og slett ikke ta abort! Klarte liksom ikke kvitte meg med noe som ble like fint som søskene. Men det er jo meg da!

Men må si at jeg er veldig spent på åssen dette vil gå ja...

Skrevet

Vi bor på like liten plass som dere, og venter nr 3- og vi ser ikke på det som noe problem. det krever en seng,en kommode og en stol ekstra, det får vi plass til :) Ungene bryr seg ikke om arealet.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...