Gå til innhold

Blodtrykk (til dere som er et stykke uti sv.skap)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på min fjerde kontroll idag, hos lege. Har vært to ganger hos jordmor å føler hun tar seg en del bedre av meg enn lege. Kanskje ikke så unormalt siden jordmor kun har med gravide å gjøre. MEN poenget mitt med denne tråden.. Hvordan er blodtrykket hos deg? Har det ligget stabilt hele veien? Lurer litt fordi legen mente mitt ikke burde være så mye høyere enn det ble målt idag. Er 26uker på vei, blodtrykket var 130/78.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er BT et mysterium, men så vidt jeg har skjønt så skal det være en viss sammenheng mellom over- og undertrykk. Jeg lå ganske stabilt hele forrige svangerskap, og også i dette til nå (ca 120/70 - små variasjoner rundt dette), mens de to siste målingene har vært hhv 110/90 og 120/90. Han har da kommentert at undertrykket er litt høyt, men siden jeg verken har hatt ødem eller utslag på urin ved disse målingene har det ikke blitt gjort noe mer med (jeg er sykemeldt fra før av, så tar det allerede med ro).

Skrevet

Hei! Før jeg ble gravid lå jeg på 120/80. Siden jeg ble gravid har det vært mellom 125/70 og 110/65...

Er undertrykket de er mest bekymret for om det blir høyt...

Skrevet

Mitt bt har ikke vært stabilt i det hele tatt.( er 33 uker i dag forresten) Både hatt for høyt og for lavt. Det høyeste var vel 130/90 og da gikk jeg til lege eller jordmor en gang i uka. Syns ikke det var så høyt jeg da men. Hadde ikke noen plager ved det heller. Men greit å få litt oppfølgning.

Sliter veldig med høy puls. Hvilepulsen er på 104 så håper den blir normal igjen etter jeg har født:)

Skrevet

hei hei

Jeg sliter med høyt BT, det ligger på rundt 150/100 til 138/98. Det er ikke for høyt sier de og så lenge det ligger stabilt rundt der gjør de ikke noe med det. Jeg går til ukentlige kontroller fordelt på KK og lege for å ha kontroll med proteinen i urinen. Jeg merker til tider at det BT er høyt da jeg blir utrolig fort trøtt og sliten...

Jeg vet ikke hva BT var før jeg ble gravid.

Skrevet

Er i uke 32, mitt blodtrykk har vært 105/60 siden jeg ble gravid og har vært det på hver kontroll. Hadde forrige kontroll i uke 31 , samme da. Legen syns bare det er fint at det er lavt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...