Klar for nr 2 Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Vi har kjøpt en Be Safe Izi Sleep bilstol- men har ingen base. Er dette godt nok, eller bør man ha en base også? Hva mener dere?
flypapir Skrevet 4. februar 2009 #2 Skrevet 4. februar 2009 Vi kjøpte kun sete til jenta vår før hun ble født, men gikk raskt til innkjøp av base etter at hun var kommet til verden.. Går greit uten base, men jeg synes at basen er vel verdt pengene sine!
lillejentavår09 Skrevet 4. februar 2009 #3 Skrevet 4. februar 2009 Vi har kjøpt Maxi-cosi Cabriofix sin bilstol med base(Easyfix). Etter å ha lest div. tester for disse bilstolene, fant vi ut at det ville være det tryggeste å kjøpe basen og. I tillegg passer denne modellen til vogna vi har kjøpt(Bugaboo Cameleon) og så fikk vi et godt pakketilbud i desember(2200kr!). Koster egentlig 1699 + 1599.
lillejentavår09 Skrevet 4. februar 2009 #4 Skrevet 4. februar 2009 I tilegg er det mye enklere å ta stolen ut og inn av bilen om du ønsker dette.
Mini LK Skrevet 4. februar 2009 #5 Skrevet 4. februar 2009 Ser ikke for meg å ikke ha base til bilstolen, de sover jo hele tiden når du skal inn og ut av bilen den første tiden og det er så lett å bare klikke det inn og ut, spes på denne årstiden.
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 4. februar 2009 #6 Skrevet 4. februar 2009 Hvis du ikke har izofix montert i bilen allerede er det lite vits med base. Basene festes med dette systemet og det er ikke alle biler som har det montert. Jeg har bare bilsete og det festes med bilselene i bilen.
birrisj05.02.09 Skrevet 4. februar 2009 #7 Skrevet 4. februar 2009 Vi har base, og det er fordi det er så utrolig enkelt og greit å bare klikke stolen ut. Kommer til å ta stolen med inn hver gang, gidder IKKE drive å plukke løs beltet hver eneste gang!
birrisj05.02.09 Skrevet 4. februar 2009 #8 Skrevet 4. februar 2009 Vi har ikke isofix, men har likevel base. Vår stol kan iallefall festes med enten vanlig belte eller isofix. Det er jo mye enklere, for er selve basen som er festa med beltet, og ikke stolen..
mn73 Skrevet 4. februar 2009 #9 Skrevet 4. februar 2009 Vi kjøpte med base, har isofix i begge bilene, og jeg sliter med ryggen, så hvis jeg kan slippe å krabbe over å feste selene stadig vekk, er det en god avlastning. I tilegg skulle dette være mer sikkert da stolen er forankret til bilesn karosseri.
Hera Skrevet 4. februar 2009 #10 Skrevet 4. februar 2009 Ja, vi kjøpte med base. Nå er ikke vår lille født ennå, så vet ikke hvordan ting fungerer i praksis, men vi ble anbefalt å ha med base, siden den da festes fast i selen i bilen og står der permanent. Har kjøpt ett Acta Graco sete. Har prøvd setet i bilen og det virker veldig enkelt å bare å kneppe løs setet og da slippe å tukle med sikkerhetsselen hver gang man skal ut og inn i bilen. Kan ikke huske at det fantes noe så smart da vi fikk førstemann, men det er jo 8 år siden:0)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 4. februar 2009 #11 Skrevet 4. februar 2009 Mini i magen overtar storesøsters bilstol med base og vi var kjempefornøyd med valget om base. Veldig greit å slippe å være usikker på om man har fått festet stolen skikkelig/riktig (i starten - til slutt regner jeg med det går automatisk uansett) og veldig kjapt og greit å komme seg inn/ut av bilen. Det er godt nok å ikke bruke base også, men _kan_ jo gi større sjans for at man gjør noe feil i beltetrekkingen (det kan man jo med basen også, men lettere å sjekke èn gang enn hver gang). Stolen er uansett godkjent for bruk både med og uten )
smurf 77 * har født Skrevet 4. februar 2009 #12 Skrevet 4. februar 2009 hei, vi har kjøpt samme bil sete som deg, med isofix base. bilstolen i seg selv er god nok og sikker nok uten base, men det er enklere å montere bilsete korrekt med base, da den er festet i isofixen.
NurseBetty Skrevet 4. februar 2009 #13 Skrevet 4. februar 2009 Du kan helt sikkert feste bilstolen forsvarlig direkte i bilen uten base så lenge du er nøye. Vi har likevel valgt å kjøpe base til vår Maxicosi, først og fremst på grunn av brukervennligheten. Utrolig lettvint å ta setet ut og inn av bilen. Bilstolen passer i Quinny vogna og dessuten synes jeg det er greit å ta med bilstol inn i stua midt på kalde vinteren. Til dere som snakker om Isofix; de fleste baser kan monteres i bilen med vanlig sele også, så bilen må ikke ha Isofix. Når basen først er montert blir bruken av den sammen med bilstolen like brukervennlig.
Klar for nr 2 Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #14 Skrevet 4. februar 2009 Var å så på base idag, og blir nok til at vi kjøper den. Så jo veldig enkelt og lettvindt ut, men ikke minst vil jeg jo tro stolen blir litt sikrere da. Et spm til: noen som har vært ute å flydd og tatt bilstolen med? Man skal jo være forsiktig med stolen, men kan den ta skade av behandlingen den får når vi sender den med flyet? (tar den med inn om vi får lov, men skal ut å fly noen ganger med den, og regner ikke med vi kan ta den med inn på alle flyvningene..) Ser jo også at bilstoler kan bestilles via nettet, og da vil de jo få litt "røffere" behandling når de sendes i posten. Så, hvor forsiktige skal man egentlig være før det går på sikkerheten?
mamman til pia, eli og mari Skrevet 4. februar 2009 #15 Skrevet 4. februar 2009 ikke base nei men skal ha base til neste bilstol sett
<3 Meg & prinsessen <3 Skrevet 4. februar 2009 #16 Skrevet 4. februar 2009 heisann...eg har veldig lyst på base,men vi har ikke sånn isofix i bilen...så min sambo mener vi ikke kan ha base da.... men eg mener at d må jo kunne gå ann.... =) er det ikke en til type base som passer til de bilene som ikke har sånn isofix? er det noen som vet hva forskjellen er på disse basene?er d sånn vi må ha en veldig ny bil også? håper på svar....=) går å grubler på dette hele tiden...
birrisj05.02.09 Skrevet 4. februar 2009 #17 Skrevet 4. februar 2009 Bilstolen vi har kjøpt er med base, og den kan festes med både isofix og vanlig belte. Så man trenger ikke ha ny bil selv om man har base, for det går an å feste med vanlig belte også, iallefall den vi har.
Sussi_med_nr.2 Skrevet 4. februar 2009 #18 Skrevet 4. februar 2009 Vi har kjøpt med base!! Den basen vi har er også med isofix men du kan feste den med beltet!
<3 Meg & prinsessen <3 Skrevet 4. februar 2009 #19 Skrevet 4. februar 2009 takk for svar=) ble litt klokere no=) kansje det blir base til jenta våres alikavell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå