Gå til innhold

akupunktur som smertelindring ved fødsel !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen prøvd dette? Hvordan var det og hvordan hjalp det? Har aldri prøvd akupunktur, så hjelper det virkelig? ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser av fødselsjournalen min at jeg fikk akupunktur - aner ikke om det hjalp- for jeg husker veldig lite av dette, smerter eller ikke, jeg konsentrerte meg kun om lystgassen og riene, hehe =)

Men, det sies at det er bevist/dokumentert effekt at akupunktur hjelper!!! Skader jo ikke å prøve...

Lykke til =)

Klems

Skrevet

Jeg fikk dette da jeg fødte nå på torsdag. Der og da syntes jeg ikke det hjalp overhode, men jeg syntes ikke lystgassen hjalp heller da...:P

Hadde veldig intense rier, og gikk fra 6cm og til han var ute på en time. Det kan jo ha noe med saken å gjøre? Tror det kan ha god effekt tidligere i prosessen, men for min del kom nok nålene litt for sent..:)

Skrevet

min erfaring er ikke så god...ble veldig uvel og kastet opp..og riene stoppet opp etterhvert...

Skrevet

det virka supert på meg for 2 år siden og skal definitivt ha det igjen i september dersom det er jordmor på jobb som kan gi meg det, merka det hjalp med en gang, og jeg hadde hard fødsel, gikk fra 2-3 cm åpning, første rie og til ungen var ute på 2 timer, og det var hardt, men akupunkturen hjalp meg mye, ingen annen smertelindring hadde jeg, ikke lystgass engang

Skrevet

Hei 1974 !

Når du ble dårlig og kvalm, hadde du bare tatt akupunktur da, eller lystgass elle noe itilegg?

Skrevet

Jeg følte ikke det hjalp så innmari der og da (jeg fikk mot ryggsmerter, og det hjalp kanskje bittelitt men så drukna det i alt det andre), men da jeg snakket med jm på sykehuset ifbm journalskriving denne gangen sa hun at selv om man ikke akkurat følte seg noe befridd for smerter så hjalp det ofte kroppen til å jobbe mer riktig likevel. Det kunne de se på hvordan modningen og åpningsfasen utspant seg. Hadde prøvd modningsakupunktur i forkant og der kjente jeg i alel fall at nålene gjorde en jobb - det jobba som bare det i magen mens det stod på og i ei stund etter, og selv om fødsel ikke kom så raskt som ønsket tror jeg nok det hadde en viss effekt.

Skrevet

Jeg hadde kun tatt akupunktur da. Var i åpningsfasen. Jeg merket ganske fort etter hun satte akupunkturen at jeg ble svimmel og følte meg fort uvel. Kastet opp i en søppelbøtte på jordmorkontoret...ba hun fjerne nålene.

Skrevet

Jeg hadde ingen god erfaring med akkupunktur under fødsel.. Følte nålene var i veien, da jeg var litt urolig under de værste riene.. Fikk en i ryggen, som de glemte å fjerne etterpå, og jeg hadde den der mangen timer.. Hadde en dritt jordmor også siste gangen... Tror jeg vil droppe nålene denne gang under fødsel.. Men har hatt mer effekt av modningsakkupunktur, så det tror jeg at jeg kommer til å ta denne gangen.. Men har nå hørt flere som har hatt gode erfaringer og...

Skrevet

Jeg fikk prøve det under fødsel. Synes det virket i maks 5 minutter, så måtte jm bytte plass på de... Det ble bare tungvindt og slitsomt fordi jeg også lå på drypp og var lenket til fødesengen, på ryggen. Følte at nålene bare var i veien, selvom de er myke og det ikke gjorde noe å ligge med de i ryggen...

Denne gangen vurderer jeg å gå til akupunktur for bekkenløsning, og modningsakupunktur når det blir tid for det... Og da kommer jeg også til å prøve akupunktur under fødsel også hvis jeg får det alternativet...

Skrevet

Jeg fikk akupunktur under fødselen av begge mine. Lystgass i tillegg. Jeg merket veldig godt at det virket med førstegang, andre gang hadde jeg en veldig usikker jordmor som jeg tror satt nålene feil (da er de bare vonde). Jeg kommer nok til å ta samme "oppskriften" hvis vi får en til også :-)

Skrevet

Jeg fikke akupunktur med de 2 første, syns egentlig ikke det hjalp så mye der og da, men i etter tid når jeg har sett bilder fra fødselen, så har det nok virket allikevel, for jeg sovnet mellom riene og slappet mer av når de var i, så de tok nok de verste toppene tenker jeg. Hadde kun rier i rygg og bekken med guttene, de er født som stjernekikkere så derfor hadde jeg bare rier i ryggen. Kanskje det virker litt annerledes der?? Er ihvertfall verdt å prøve;-)

Lykke til med fødselen!!

Skrevet

jeg har brukt akkunpuntur under fødsel, men ikke for å lindre smerter. Fikk mot kvalme ganske fort i prosessen, og jeg har født to barn og ikke vært kvalm eller spydd under mine fødsler. så det hjalp! Med minsten hadde jeg problemer med å få ut morkaka etterpå, fikk da akkunpuntur for å få sterkere rier til å trøkke den ut med, det hjalp også.! Slapp operasjon!

Skrevet

Det hjalp overhodet ikke på meg. Hun satte i hendene og i hodet. Til slutt røsket jeg de ut selv for de var bare i veien. Men jeg hadde en litt ektrem fødsel så det var heller lite som hjalp uansett....

Må tilføye at jeg til vanlig har god tro på akupunktur og vet om mange som det har hjulpet på utenom fødsel da...

Skrevet

Jeg fikk oppå fotbladene og på hendene og en i magen.. Synes ikke det hadde noen effekt igrunn, men mister ikke helt troen likevel.. Kommer til å prøve modningsakupunktuur etterhvert.

Er forresten ikke 100% sikker på om jeg fikk akupunktur for smertelindring eller for å få kraftigere rier..mptte iallefall ha drypp tilslutt fordi det skjedde lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...