eliza75 Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Jeg velger å ta 3 måneder ulønnet permisjon i sommer frem til jeg får sønnen min inn i barnehage i august. Tenkte da jeg kunne søke OS og kontantstøtte for disse månedene. Men jeg har jo hatt lønn de første 5 månedene i år, og vil få det igjen fra september. Vil dette si at jeg har tjent for mye i år til å få OS de 3 månedene jeg ikke har inntekt? Noen som har vært i samme situasjon som vet??
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Jeg vet ikke helt hvordan reglene er for dette tilfellet. Men jeg måtte ta ulønnet perm pga at jeg ikke hadde barnehage, og fikk det da. Nå har jeg valgt å slutte i den jobben fordi helsen ikke holder, og har fortsatt os. Men vet ikke hva de sier om dine 3 mnd. Hvis du kan vise til at du ikke har mulighet til barnepass de månedene, så kan de vel ikke nekte deg. Men snakk med en saksbeandler. Verdt et forsøk ihvertfall :-)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2009 #3 Skrevet 5. februar 2009 Du får OS. Det blir jo det samme som at en jobber og er samboer frem til f eks august, for så å bli alene og samtidig miste jobben. En får da OS. Det er den tiden du får OS at dette med inntekt gjelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå