Gå til innhold

"Reglene" når det gjelder termin og sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er "reglene" når det gjelder termin for de som bor like i nærheten av sykehuset?

Jeg har aldri snakka med dem, ikke ringt eller noe, bare sendt inn det papiret med opplysninger om meg og pappaen.

Dere som har vært på modningskontroll, er det fordi dere selv ønska det og var usikre eller får man det uansett?

Har termin i morgen. Har ikke gidda å ringe sykehuset å hørt om noe som helst enda. Hater å "mase", selv om jeg egentlig har en ubrukt kvote "masing" i løpet av hele svangerskapet.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er egentlig veeeldig usikker på ALT!

Aldri har jeg hatt menssmerter, så kan ikke sammenligne noe med det. Og nesten ikke hatt kynnere, så aner iallefall ikke hva rier er osv.

Gjør kjempevondt å gå nå, men det er vel bare bekkenet?

Hodet ligger laaangt ned sier gynekologen, var på ultralyd i går. Satte aldri opp ny time da han tror jeg kommer til å føde innen helga.

Skrevet

har aldri tenkt på det...

selv har jeg ikke send inn noe som helst til sykehuset, kun vært der på ordinær UL, og en gang i uke 28 fordi jeg var litt bekymret...

hvis du er usikker mht fødselsforløp, rier osv.., så ville jeg egentlig bare tatt en prat med jordmor eller lege...

er førstegangs jeg også, men har forstått det sånn at rier kjennes som mens-smerter. og kommer i "skikkelige tak" iflg min jordmor...

Skrevet

Du har kanskje en avtale til kontroll hos JM eller lege? Den siste mnd. skal jo disse kontrollene være hver 14. dag? Og da kan du høre hvordan du skal forholde deg til fødsel som ikk har satt igang på termindatoen.

Sist gikk jeg over tiden og ble henvist av fastlegen til kontroll ved Ullevål, sikkert en uke etter termin. Da tok de UL, sjekket modning og div. Fikk da også tid 13.el. 14. dag etter termin til igangsetting. Gutten ville fortsatt ikke komme, så jeg dro på timen, ble satt igang med stikkpille og etter 3-4 timer var veene igang. Og tro meg! du kjenner de når de kommer;-) 15 timer etter stikkpilla var gutten ute, 15. dag etter termin.

Skrevet

Var på ultralyd i går, men ikke på sykehuset. Og ble aldri sjekka noe mer enn vanlig ultralyd. Satte ikke opp ny time da han er ganske så sikker på at jeg er i fødsel senest i løpet av helga, fordi hodet ligger så langt ned..

Skrevet

hehe. Du kan jo håpe at det han sier er riktig, men fikk selv beskjed om at jeg helt sikker var i fødsel i løpet av helgen siden jeg var både moden, hadde 2-3 cm åpning, og at hodet står så langt ned det kommer... men noen fødsel enda? neida...bare en masse rier som sliter meg ut uten at jeg ser noe til noen baby...

men krysser fingrene for deg jeg=) for å gå over termin er ikke gøy altså.spesielt når man får et håp når jordmor sa at jeg ikke kom til å gå over termin...

Skrevet

hææ

rier kjennes ikke som menssmerter akkurat...kan ikke sammenlignes noe særlig med det, synes jeg da

men at de kommer i "skikkelige tak" kan jeg skrive under på

Skrevet

Må si meg enig med to_tette?.

Rier kjennes ikke ut som menssmerter.

Modning kjennes ut som menssmerter, i hvertfall hos meg, men rier....det kan ikke sammenlignes en gang, men det kommer absolutt i tak. For å si det sånn, når du får rier er du ikke i tvil lenger.

Husker jeg gikk rundt sist gang og lurte på om noe var på gang hele tiden, men da det først startet var jeg ikke i tvil i det hele tatt.

Gikk rundt med hodet festet, 2-3cm åpning i 2-3 uker før det ble fødsel sist.

Vil ikke være negativ, men bare forberede deg på at det kan være du må vente litt til.

men lykke til i hvertfall.

Skrevet

Vil tro at jm eller legen din har sendt inn melding om deg til sykehuset. Du blir uansett ikke avvist når du er i fødsel.

har du noen gang vært å fisket? Hvis du tror du har fisk på kroken.... er det ingenting. Når du har fisk på kroken VET du det.

Blir på samme måte med rier.

Kynnere pleier å forsvinne når man står opp og beveger seg, men sriene blir sterkere.... og de er ikke til å ta feil av!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...