Gå til innhold

Mensmurringer nå i forhold til når du har mensen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vonde er de nå i forhold til når du har mensen til vanlig? Og til de som har født hvor vonde ble de før fødsel i forhold til det du var vandt med?

Jeg slite ganske 1. dagen mens og må alltid ta meg paracet for å kunne fungere. Nå er det på dette nivået 10 dager før termin og jeg sliter med å klare meg uten paracet, selv om den ikke helt virker. Det murrer i et tykt belte ruundt mage og nedre ryggen samt begge innside lår og litt i rumpa, blir sliten av tanken på å skulle gå sånn kanskje til overtid. Man blir så irritert og sint av å ha sånn verk. Til nå har det kun vert i perioder men de siste dagene har det vert nesten konstnant. Føler ikke helt fødsel er rundt hjørnet helller.

Hvordan er det for dere andre "murre damer"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Jeg har alltid slitt med veldig menssmerter, dvs før p-piller og barn. Husker at det kun var paragin forte som hjalp på meg for da sovnet jeg. Var sengeliggende en dag hver måned.

Er nå i uke 38+ og har hatt litt svake mensmurringer, disse er ikke vonde hos meg. De er bare sånn at hvis jeg ikke hadde vært gravid hadde jeg tenkt at nå får jeg mensen. Dette er andre gang jeg går gravid, da jeg gikk gravid første gang, hadde jeg ikke mensmurringer før jeg skulle føde. De begynte da som mensmurring, og ble etterhvert akkurat slik jeg husker de fra når jeg tidligere fikk mensen (da det gjorde vondt). Det er når man føder det samme som rier. Disse riene/ krampene ble vondere og vondere, jeg vil si at jeg kjente igjen smertene frem til 6-7 cm åpning. Fra 7-10 cm åpning gjorde de enda vondere enn mensmerter! Jeg fikk ikke noe smertestillende og det var virkelig veldig vondt, men varte kun en time da;-)

Kan jo være fødselen ikke er så langt unna! Skjønner at det må være slitsomt å ha det sånn.

Lykke til i alle fall!!!

Skrevet

Jeg hadde heller ikke murringer og smerter 1. gang før fødsel slik som nå derfor er det så rart å ha det så mye og lenge denne gang. Ikke noe godt, føler også at mensen skal komme hele tiden men nå begynner smertene å overstige mensen litt.

Jeg ønsker føde smerter velkommen og for såvidt modningsmerter og men ikke når man ikke helt vet hva de gjør og om de fører til noe, kontroll friek NEIDA! :D

Skrevet

Hehe, forstod det sånn at du var førstegangsfødende jeg... Ble sikkert litt belærende her;-)

Skjønner veldig godt at det er kjedelig når man har smerter uten at det fører til noe, litt waist;-)

Jeg hadde forresten en natt her for et par dager siden hvor jeg trodde jeg skulle føde, hadde skikkelige mensmurringer (slik at jeg ikke fikk sove) - men neida. Blir vel overtid på meg denne gangen også;-P

Skrevet

Mine menssmerter ble værre etter at jeg fikk snuppa, men klarer meg som oftes uten smertelindring, går heller og legger meg.

Nå har jeg 29 dager igjen til termin og i natt har det vært helt forferdelig.

Har verket sånn i ryggen og nedover i rumpa og beina at jeg ikke har klart å finne noen god stilling å sove i.

Er bedre nå i dag, men kjenner at murringene ligger i korsryggen.

Håper virkelig disse smertene fører til modning ellers tror jeg at jeg blir gal. Jordmor skal sjekke meg neste torsdag, håper hun har noe positivt å meddele meg da.

Skrevet

Har og hatt en del netter i et par uker nå der jeg tenker at nå kanskje, men neida, ligger bare våken hele/halve natta med smerter som så gir seg eller jeg sovner. Har derfor sluttet å vente og tro at noe skjer når ting tar seg opp. Får vente til noe sikkert som rier før jeg tror noe er på gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...