Siimba Skrevet 4. februar 2009 #1 Skrevet 4. februar 2009 Lurer på...noen av dere som vet? Er gravid med termin sept.Jeg får dagpenger og lurer på hvordan det blir beregnet fødselspenger,blir det lik summen jeg får i dag i dagpenger og evt hvor lenge kan jeg gå hjemme etter fødselen?takk for all hjelp
snellapella Skrevet 5. februar 2009 #2 Skrevet 5. februar 2009 Lurer på akkurat det samme så håper noen kan svare på dette.
puddingskinn Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Jeg er gravid med termin i sep. og går på dagpenger. Har ikke tort å spørre selv, men fikk ei venninne til å ringe inn for meg. Nav fortalte da at man fikk den samme summen som dagpengene utbetalt hver mnd i permisjonspenger. Husker ikke hvor lenge, men tror det var 10 eller 12 mnd.
vanessa89 Skrevet 23. februar 2009 #4 Skrevet 23. februar 2009 jeg er gravid nå og går på dagpenger. Jeg har termin i juni og jobbet i fast jobb frem til slutten av januar. Var på møte idag med nav for å spørre om det dere spør om. Om det er dagpengene man får idag som utgjør det jeg får hver måned. I min situasjon så er det ikke det. Men for dere som bare har tjent opp lønn i dagpenger, dere får det dokumenterte beløpet av dagpenger hver uke i 44 uker med 100% eller 54 uker med 80% lønn. Litt rotete. Altså. Din sum pr uke i dag, blir din sum pr uke i 44 uker. ELLER 54 uker med 80% av din sum pr uke idag. Skjønner? For dere som har jobbet i noen mnd. der blir utfallet et gjennomsnitt av de 6 beste av de 10 siste mnd før fødsel. Med mindre Nav roter det til;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå